۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۹۶۲۶
فرماندار شهرضا:
محسن گلابی در چهارمین جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرضا که در محل فرمانداری برگزار شد گفت: پدافند غیرعامل را می توان در تمام زمینه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، درمانی و پزشکی و آب و هوایی به کار گرفت.
 محسن گلابی در چهارمین جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرضا که در محل فرمانداری برگزار شدگفت: پدافند غیرعامل را می توان در تمام زمینه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، درمانی و پزشکی و آب و هوایی به کار گرفت.

وی افزود: عبارت پدافند غیرعامل شاید تداعی کننده اصطلاحاتی چون ضدهوایی و هواپیمایی در عوام باشد در صورتیکه این عبارت به معنای مقابله یا پیشگیری با هرگونه رویداد منفی است.

وی شناسایی زیرساخت های اصلی و مراکز حائز اهمیت ، بررسی سطح آسیب پذیری، تهیه و به روزرسانی تهدیدات کلان شهرضا، برنامه ریزی جهت تامین و استمرار کمی و کیفی نیازهای ضروری و ممانعت از ایجاد تاسیسات پرخطر در مراکز جمعیتی شهرستان شهرضا را از مهمترین وظایف شورای پدافند غیرعامل شهرضا دانست وگفت : تمام دستگاه های اجرایی موظف هستند قبل از هرگونه ساخت و ساز با شهرداری هماهنگی و شهرداری نیز تمام توان خود را برای همکاری با آنها به کار گیرند.

گلابی تصریح کرد : مهمترین عامل در پدافند غیر عامل آموزش نیروهای انسانی متخصص است چون اگر همه زیرساخت های لازم آماده باشد ولی نیروها آموزش لازم یا صحیح و درست را ندیده باشند پدافند غیرعامل مثمر ثمر نخواهد بود.

فرماندار شهرضا گفت: مبانی و اصول کارایی و بهره وری از پدافند غیرعامل باید به دو گروه پرسنل دستگاه های اجرایی و شهروندان آموزش داده شود.

گلابی افزود : تاکنون چهار کارگاه آموزشی در زمینه دامپروری و کشاورزی، بهداشت، ارتباطات و امداد و نجات برگزارو شورایی از فرهیختگان شهرضایی و کشوری متشکل از 8 کارگروه تشکیل که در آن به آسیب شناسی و توسعه شهرستان پرداخته می شود.

در پایان این جلسه مبحث 21 مقررات ملی ساختمان برای اعضای شورای پدافند غیرعامل به صورت کارگاه آموزشی تشریح شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر