۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۱۹۵۴۲
نماینده مردم سمنان در مجلس گفت: سرمنشاء افراط‌گرایی و فرقه‌گرایی در عربستان تفکر وهابیت است.
علی‌رضا خسروی گفت: اگر تصمیم داریم طالبان، القاعده و داعش را از بین ببریم چاره‌ای جز مبارزه با تفکر وهابیت نیست.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تفکر وهابیت را بسیار خطرناک دانست و افزود: مسوولان سیاسی و فرهنگی کشور باید خاستگاه وهابیت و هدف از ایجاد این فرقه افراطی برای مردم روشن شود. همانطور که داعش بازتولید طالبان و القاعده است مطمئنا روزی بازتولید تفکر داعش بر مردم جهان تحمیل می‌شود. بزرگان و کارشناسان نظام با افشاگری و اطلاع‌رسانی درست از تفکر وهابیت مانع از گرایش مردم ایران و جهان به این تفکر افراطی شوند؛ در غیر این صورت پول و قدرت جریان وهابیت جاذبه افراد بیشتری در کشورهای مختلف را دارد.

وی واکنش مدیران کشور به تحریکات و تهدیدات سعودی‌ها را سیاست پدافندی دانست و افزود: سعودی‌ها منافع سیاسی و اقتصادی مختلفی در سراسر جهانی دارند، می‌توانیم به این منافع ضربه بزنیم. منافع سیاسی سعودی‌ها در عراق و سوریه به صورت مرتب به خطر افتاد به همین دلیل ذهن افکار عمومی جهان را از شکست در این کشورها متوجه اقدام یک مشت جوان نادان ایرانی در آتش زدن سفارت عربستان در ایران کردند.

نماینده مردم سمنان خواستار افشاگری جنایت‌های سعودی‌ها علیه سفارتخانه‌های ایران در لبنان و افغانستان شد و افزود: باید سیاست‌های تهاجمی را در دستور کار قرار دهیم. عمال و نیروهای سعودی در افغانستان، لبنان و انگلستان مورد تهاجم قرار دارند و حتی شهروندان ایرانی را در جریان حمله به سفارتخانه‌های ایران در این کشورها گروگان گرفتند یا به شهادت رساندند. مدیران سیاسی و دیپلماسی کشورمان به جای توبیخ بیش از اندازه عوامل آتش زننده سفارت عربستان در تهران باید اقدامات تهاجمی‌تر نسبت به رفتارهای خصمانه سعودی‌ها در پیش بگیرند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شهادت سفیر فرهنگی ایران در لبنان را به دست عوامل سعودی دانست و افزود: باید از موضع پدافندی نسبت به عربستان خارج شویم و به وضعیت آفندی تغییر موضع دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر