۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۸۴۲۳
قائم‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی خبر داد:
در راستای عملیاتی کردن مدیریت ریسک در بخش کشاورزی، با پژوهشکده بیمه و سازمان پدافند غیرعامل در راستای انجام فعالیت‌های پژوهشی و ارزیابی ریسک در بخش کشاورزی تفاهم‌نامه همکاری به امضاء رسید.
قائم‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی امروز از امضای دو تفاهم‌نامه با پژوهشکده بیمه و سازمان پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: در بخش بیمه محصولات کشاورزی، مدیریت ریسک در اولویت است و برای آنکه بتوانیم آن را اجرایی کنیم، لازم است پژوهش‌های علمی بیشتری انجام دهیم و علاوه بر آن شناختی از انواع ریسک‌ها داشته باشیم.

محمدابراهیم حسن‌نژاد افزود: در این راستا با پژوهشکده بیمه تفاهم‌نامه‌ای مبادله می‌شود که بر گسترش همکاری‌ها و انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی برای نخستین‌بار در کشور تأکید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که برای آنکه بتوانیم روش‌های مقابله با ریسک را شناسایی کنیم، لازم است ارزیابی‌هایی در این بخش انجام شود، با سازمان پدافند غیرعامل نیز برای شناسایی این عوامل، تفاهم‌نامه دیگری مبادله می‌شود که می‌تواند کمک کند بتوانیم از لحاظ فنی خود را قوی‌تر کنیم.

حسن‌نژاد درباره ارتباط سند کاهش بلایای طبیعی (سندای) که صبح امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری رونمایی شد، با بخش کشاورزی ادامه داد: این سامانه بیشتر شامل حوادثی می‌شود که بیمه‌های تجاری و مقاوم‌سازی مناظر مسکونی را تحت پوشش قرار می‌دهد و بخش کشاورزی به‌دلیل توجهی که به مدیریت ریسک باید داشته باشد، سازوکار جداگانه‌ای را می‌طلبد که در این راستا در صدد آن هستیم که بتوانیم انواع مختلف ریسک‌ها در این بخش را شناسایی کنیم.
 

زمان پرداخت غرامت به کشاورزان آسیب‌دیده فرا رسیده است

قائم‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی تصریح کرد: با وجود آنکه دولت توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی دارد، اما اعتبارات موجود در کشور به اندازه‌ای نیست که بتواند تعهدات 100 درصدی خود را اجرایی کند.

وی یادآور شد: در پایان سال زراعی قرار داریم و باید جبران خسارت‌های یک سال گذشته تخصیص یابد، اما امیدواریم که اعتبارات از محل خاص برای این منظور در نظر گرفته شود.

حسن‌نژاد درباره آمادگی این صندوق با وجود زمستان سرد قابل پیش‌بینی سال جاری تأکید کرد: بخش کشاورزی همه‌ساله بیشترین خسارت‌ها را از محل خشکسالی و سرمازدگی می‌بیند و در این راستا صندوق بیمه محصولات کشاورزی همیشه آماده است و امسال نیز بیشترین آمادگی و کارهای مطالعاتی را به انجام رسانده است که امیدواریم با تخصیص‌های به‌موقع دولت بتوانیم به کشاورزان آسیب‌دیده غرامت پرداخت کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر