۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۱۸۳۲۰
معاون بهره برداری ودیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت : همزمان با هفته پدافند غیرعامل، مانور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برگزار شد.
حمیدرضا جلایر ادامه داد : این شرکت به منظور ارزیابی میزان آمادگی ، با سناریوی از پیش تدوین شده این مانور را برگزار کرد .

وی افزایش توان و آمادگی واحدهای اجرایی شرکت در شرایط اضطراری را از جمله اهداف این مانور برشمرد و اظهار داشت : نتیجه اجرای این مانور افزایش سرعت و سطح آمادگی مدیران و کارکنان در پاسخ به فراخوان‌ها در شرایط اضطراری و بحران هاست .

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با اشاره به اینکه مدیریت بحران شامل چهار مرحله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی است، اظهار کرد: به‌روز کردن و انجام اصلاحات شبکه‌های توزیع برق یکی از امور پیشگیری از بحران، در شرکت های توزیع برق است  که به عنوان یک اصل مهم به آن پرداخته می‌شود.جلایر تأکید کرد: اجرای صحیح مانورها می‌تواند نمایشی از قدرت کنترل بحران مدیران و کارکنان بخش توزیع برق و باعث آرامش و اطمینان ذینفعان باشد.

وی در تشریح برگزاری این مانور نیز بیان داشت : در این مانور، انشعاب برق ماکروویو مخابرات و ایستگاه تقویت فشار گاز شهرستان آباده جهت انجام مانور آماده به کاری مولد های اضطراری مراکز حساس در تاریخ 9/8/94 در ساعت 15 بعداز ظهر با صدور فرمان مهندس  قنبری ، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از محل مرکز کنترل دیسپاچینگ از طریق ارتباط بی سیمی به واحد های عملیاتی قطع گردید که پس از کمتر از یک دقیقه مولدهای اضطراری این مراکز وارد مدار شد. معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس یادآور شد : پس از انجام مانور، با هماهنگی ستاد عملیاتی و صدور فرمان ، دوباره وضعیت به حالت عادی بازگشت .

در بخشی دیگر از این مانور، مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری فارس نیز با مهم  خواندن بحث رعایت اصول پدافند غیرعامل گفت: هفته پدافند غیرعامل فرصت مناسبی است تا به منظور تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، در راستای آموزش، فرهنگ سازی و نهادینه کردن اصول پدافند غیر عامل، قدمی مؤثر برداریم.

رحیم آزادی ادامه داد : وقتی برق نباشد دو عنصر آب و نان که جزء ضروریات زندگی به حساب می آیند نیز مختل می شود . بنابراین باید آموزش ببینیم و مانور داشته باشیم تا از بروز مشکلات جلوگیری به عمل آید .

این مقام مسئول یادآور شد : اگر اتفاقی هم رخ داد ، دستگاه های اجرایی بایستی امکانات خود را بسنجند که بتوانند به بهترین نحو در زمان بحران وارد عمل شوند .این مقام مسئول تاکید کرد : به تمامی دستگاه های اجرایی دستورالعمل لازم داده شده تا بتوانند ضمن بررسی مشکل رخ داده سریع ترین و بهترین تصمیم اتخاذ کنند .لازم به ذکر است این مانور، در شهرستان های آباده ، فسا ، لامرد و ستاد شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برگزار گردید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر