۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۸۲۹۳
نشست کمیته پدافند غیرعامل راه آهن جنوبشرق با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان سیستان و بلوچستان در محل سالن جلسات راه آهن جنوب شرق برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی، سید مصطفی داودی مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: راه آهن جنوب شرق در بین نواحی راه آهن جزو ادارات برتر لحاظ می گردد اما با توجه به عدم رعایت اصول پدافند غیرعامل در زمان احداث پروژه راه آهن کرمان زاهدان بدلیل نا آشنایی طراحان با این مباحث نقاط آسیب پذیر و بحرانی در طول محور وجود دارد که علیرغم این به همت پرسنل زحمتکش راه آهن علاوه بر راه اندازی قطارهای مسافری و باری اقدامات بسیار شایسته ای در جهت تامین نیازهای مردم شریف استان و نیز مباحث پدافند غیرعامل انجام پذیرفته است.

جلسه پدافند غیرعامل در راه آهن جنوب شرق برگزار شد.

وی افزود: در حال حاضر 80 الی 90 درصد تامین سوخت مورد نیاز استان شامل گاز و گازوئیل از طریق راه آهن صورت می گیرد.

داودی با اشاره به اهمیت توجه به پدافند غیرعامل در حوزه های مربوط به حمل و نقل بویژه راه آهن گفت: توجه به مقوله پدافند غیرعامل در هر بخش و حوزه ای، کاهش آسیب پذیری در قبال تهدیدات را به دنبال خواهد داشت.

جلسه پدافند غیرعامل در راه آهن جنوب شرق برگزار شد.

وی آموزش و فرهنگ سازی در زمینه پدافند غیرعامل را مهم و ضروری دانست و گفت: فرهنگ سازی وآموزش پدافند غیرعامل باید از مسئولین آغاز شده و پویا و بروز باشد چرا که در غیر اینصورت احتمال آسیب پذیری در برابر خطرات افزایش می یابد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان در ادامه این نشست گفت: عدم انعکاس و اطلاع رسانی مناسب اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در حوزه پدافند غیرعامل باعث دیده نشدن این فعالیت ها می شود.

جهانتیغ اظهار داشت: اقدامات و فعالیت های انجام شده در راه آهن جنوب شرق می تواند همراه با اقدامات منطبق بر واقعیات و تجربیات در استان همراه با پیشنهادات بهبود روش انجام کار  جهت هماهنگی داخل مجموعه و نیز با دستگاه های دخیل در زمان بروز بحران های احتمالی، تبدیل به دستورالعمل اجرائی شده که پس از تصویب قابل استفاده برای تمام کشور باشد.

در ادامه این نشست، حاضرین در این جلسه مانور دور میزی تخصصی  برگزار نموده و به مباحثی با محوریت پدافند غیرعامل در حوزه های مختلف پرداختند.

جلسه پدافند غیرعامل در راه آهن جنوب شرق برگزار شد.

شایان ذکر است به مناسبت هفته پدافند غیرعامل مسابقاتی نظیر تیراندازی و مقاله نویسی در این اداره کل برگزار گردید که به نفرات برتر این مسابقات هدایایی اهداء شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر