۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۷۹۳۵
پیام مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران به مناسبت هفته پدافند غیرعامل:
علیرضا کمرئی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران به مناسبت هفته پدافند غیر عامل پیامی صادر کرد.
به گزارش پایداری ملی، متن پیام علیرضا کمرئی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، به مناسبت هفته پدافند غیر عامل بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اصیل ترین سرمایه کشور شهروندان آن است و بی تردید گرانبها ترین سرمایه ی یک جامعه، اعتماد بین مردم و حاکمان آن است.
تقویت همدلی و همزبانی دولت و ملت بالاترین فرصت برای ایجاد اعتماد میان حکومت و مردم بعنوان سرمایه اجتماعی ارزشمند است.جامعه ای که در آن، اعتماد متقابل مردم و دولت تجلی یافته و رو به تزاید باشد از حصار امنیتی مستحکم برای کشور برخوردار خواهد شد.

امنیت دارای ابعاد متعدد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، آموزشی و... است.

آموزش و پرورش به واسطه گستردگی مخاطبان از حیث دانش آموزان و بزرگترین نهاد اجتماعی از نظر پرسنل اداری و خانواده های کارکنان و نیز از جهت فراگیری ذی نفعان می تواند تجلی گاه ظهور و بروز و شکل گیری همدلی و همزبای در جامعه باشد و رسیدن به وفاق اجتماعی را در قالب آموزش هنجارهای اجتماعی و پدید آمدن خوش بینی نسبت به نظام سیاسی "بعنوان رسالتی مهم" تسریع بخشد و تحقق "هدف همدلی و همزبانی" را در کوتاه ترین زمان، ممکن نماید.

آموزش و پرورش ( که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سیاست های کلی برنامه ششم توسعه، ابلاغی توسط مقام معظم رهبری جهت گیری های محوری آن به صراحت بیان شده است) موثرترین بستر برای تولید و ارائه برنامه های متناسب با مقوله پدافند غیرعامل جهت مصون سازی کشور از بسیاری از تهدیدات است.

نگاهی هوشمندانه به آینده استفاده از این نهاد اجتماعی بی بدیل برای هدف گذاری و پیگیری برنامه های مرتبط با پدافند غیر عامل در کشور را ضروری می سازد و غفلت از این بستر مهم اجتماعی و عدم بهره گیری از آن ممکن است هزینه های کلان و فرصت های طولانی را برای ایجاد و استقرار امنیت در ابعاد مختلف را به کشور تحمیل نماید.

امید است با نهادینه سازی هنجارهای سیاسی و اجتماعی مورد نظر و کاربردی پدافند غیر عامل برای ایمنی جامعه در برابر تهدیدات شاهد اقتدار بیش از بیش کشورمان در نظام جهانی باشیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر