۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۱۷۶۸۱
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: موقعیت استراتژیک ایران در خاورمیانه ایجاب می کند که توجه ویژه ای به پدافند غیرعامل شود
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، پژمان نیک اقبالی ظهر سه شنبه در کارگروه پدافند غیرعامل استان افزود: هم اکنون بر روی رودخانه بشار یاسوج در ضلع جنوبی این شهر تنها یک پل ارتباطی وجود دارد.

وی بیان کرد: اگر خدای ناکرده اتفاقی بیفتد، ارتباط شهر یاسوج با مناطق جنوبی قطع خواهد شد.

نیک اقبالی اظهار داشت: باید در راستای تحقق پدافند غیرعامل چنین آسیبهایی را با برنامه ریزی مدون برطرف کرد.

وی گفت: در استان ما نقاط ضعف و آسیبهای ممکن است وجود داشته باشد که باید شناسایی و در جهت رفع آنها اقدام شود.

معاون استاندار بیان کرد: بسیاری از جاده های استان جایگزین ندارند و در صورت بروز مشکلی قطع خواهند شد و نیاز به جاده های جایگزین وجود دارد.

وی همچنین در این نشست گفت: پدافند غیرعامل ریشه در تاریخ و دین ما دارد و نمونه آن را می توان در جنگ احد و خندق دید.

نیک اقبالی تصریح کرد: تمام علم ها در قرآن است اما بقیه دنیا از آن استفاد می کنند و ما نتوانسته ایم به خوبی از آن استفاده کنیم.

وی به موقعیت استراتژیک ایران در خاورمیانه اشاره کرد و افزود: این موقعیت و همچنین سیاست استکبار ستیزی کشور ایجاب می کند که توجه ویژه ای به پدافند غیرعامل شود.

وی یادآور شد: در سالهای گذشته دشمن به جنگ نوین روی آورده که همه در مبحث پدافند غیرعامل می گنجد و لزوم توجه به این موضوع را بیشتر می کند.

وی اقدامات انجام شده در خصوص پدافند غیرعامل طی دوسال گذشته را خوب ارزیابی کرد و گفت: باید این اقدامات تبدیل به عمل شوند.

وی افزود: به نظام مهندسی تاکید کرده ایم که در هر ساختمان یک اتاق باید به پدافند غیرعامل اختصاص یابد.

نیک اقبالی اظهار کرد: برق اظطراری در منازل از دیگر برنامه هایی است که باید اجرایی شود.

وی همچنین برگزاری رزمایش های پدافند غیرعامل را ضروری دانست و گفت: وقتی رزمایشی انجام می شود نقاط ضعف خود را بهتر نشان می دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر