۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۱۷۵۹۷
سيد حسن نصرالله در گفت‌وگو با شبکه ايراني «الاهواز»:
دبير کل حزب الله لبنان، انقلاب اسلامي ايران را نعمتي براي مسلمانان و سرنوشت جنگ عربستان در يمن را شکست سخت و تاريخي دانست.
«سيد حسن نصرالله» دبير کل حزب الله لبنان با بيان اينکه «در سوريه مرحله خطر را پشت سر گذاشتيم» تاکيد کرد که سرنوشت تهاجم عربستان سعودي به يمن شکست و ناکامي خواهد بود.
سيد نصرالله در گفت‌وگو با شبکه تلويزيوني «الاهواز» که از مرکز استان خوزستان پخش مي‌شود، گفت: ايستادگي ملت، ارتش و رهبري سوريه علت پيروزي‌اش بر تهاجم جهاني طي پنج سال گذشته است.
وي با بيان اينکه ملت سوريه در قبال توطئه‌ گروه‌هاي تروريستي مسلح مورد حمايت کشورهاي منطقه‌اي و بين‌المللي عليه کشورش هوشيار بود، افزود: سوريه جايگاهي اساسي و بزرگي در محور مقاومت دارد و عامل بزرگي در ناکامي طرح‌هاي آمريکايي داشت. بنابراين (دشمنان محور مقاومت) خواستند تا آن را هدف قرار دهند و حقيقت (تحولات سوريه) همين است.
نصرالله با بيان اينکه واقعيت‌ تحولات سوريه کم‌کم براي ملت اين کشور روشن مي‌شود، تاکيد کرد که سوري‌ها دريافتند که برنامه غربي‌ها براي کشورشان، دموکراسي نبوده بلکه نمونه‌ وحشيانه‌اي از داعش است.
دبير کل حزب الله لبنان افزود: تا کنون ميلياردها دلار براي نابودي سوريه هزينه شده و صدها تن سلاح و مهمات و ده‌ها هزار جنگجو از کشورهاي مختلف جهان به سوريه آورده شدند. کشورهاي جهان و رسانه‌هاي جهاني و عربي را (عليه نظام سوريه) بسيج کردند و با هدف سرنگوني نظام سوريه و سيطره بر اين کشور به تفرقه انگيزي مذهبي پرداختند.
وي با بيان اينکه در سايه تحولات داخلي، منطقه‌اي و بين‌المللي، مرحله خطر در سوريه را پشت سر گذاشتيم،‌ افزود: تحولات سوريه روند جديدي به خود خواهند گرفت و احتمالاتي وجود دارد که اين قضيه در مسير راه‌ حل‌هاي سياسي جدي قرار داده شود زيرا جهانيان روند نگريستن واقع‌گرايانه به اين قضيه را آغاز کرده‌اند.
سيد حسن نصرالله با تاکيد بر اينکه «يمن بر تهاجم سعودي آمريکايي پيروز خواهد شد»،‌ افزود: ملت يمن بر دستيابي به استقلال پافشاري مي‌کند و بازگشت به دوران بردگي (عربستان) را نمي‌پذيرد.
وي با بيان اينکه عربستان سعودي مي‌خواهد انقلاب ملت يمن را دنباله روي جمهوري اسلامي (ايران) جلوه دهد، تاکيد کرد: چنين موضوعي دروغ، بهتان و ظلم بزرگي است. شبکه‌هايي که حق و حقيقت را بيان مي‌کنند و از واقعيت‌ تحولات سخن مي‌گويند حتي در صورتي که امکانات اندکي داشته باشند، از صدها شبکه ماهواره‌اي که ميلياردها دلار به آنها تزريق مي‌شود و مبتني بر دروغ و فريب‌کاري است، تأثيرگذارتر خواهند بود.
نصرالله تاکيد کرد که عربستان سعودي همه کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس را وابسته به خود مي‌داند و در طول دهه‌هاي گذشته سعي کرده اين مفهوم را نهادينه سازد.
دبير کل حزب الله لبنان بار ديگر تاکيد کرد: همچنان اطمينان دارم که عربستان سعودي در يمن شکستي تاريخي خواهد خورد. پيروزي يمن خواهد رسيد ولي با کيفيت و زماني که خدا مي‌خواهد.
نصرالله با اشاره به اهميت جايگاه ايران و انقلاب اسلامي گفت: اگر جمهوري اسلامي نبود چه بر سر کشورهاي منطقه مي‌آمد؟. ما از واقعيت‌ها سخن مي‌گوييم، واقعيت‌هايي که ما و نسل ما آنها را ديده‌ايم. بنابراين يک نعمت الهي بزرگ نصيب ما شده است. وجود انقلاب اسلامي با چنين رهبر شجاع، پرهيزگار و بي نظيري، نعمتي است براي ايران و مسلمانان. اما مشکل اينجاست که برخي‌ها قدر اين نعمت را نمي‌دانند..ايران خطه‌اي امن و باثبات و صاحب اراده است.
وي با انتقاد از عربستان در موضوع بحرين گفت: طرح عربستان در بحرين شبيه طرح صهيونيستها در فلسطين است. حاکمان بحرين صاحب اختيار نيستند و براي تصميم گيري بايد به عربستان رجوع کنند. ملت بحرين درگير جنگي موجوديتي است.
دبير کل حزب الله لبنان تاکيد کرد: مردم بحرين هزينه عدم اجازه به آنها براي دستيابي به اهدافشان را مي‌پردازند تا راه مطالبه حقوق و مشارکت مردمي در عربستان سعودي باز نشود... مبارزات ملت بحرين مبارزه‌اي تاريخي است و محدود نخواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر