۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۷۵۲۸
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: جداسازی آب شرب و خانگی که مجلس شورای اسلامی به آن تاکید دارد برای شهر‌هایی که آب باکیفیت توزیع می‌کنند،صرفه اقتصادی ندارد.
علیرضا نوذری‌پور با بیان اینکه جداسازی دو شبکه خانگی و شرب هزینه زیادی را به کشور تحمیل می‌کند،اظهار کرد: برای این مساله روش‌های گوناگونی وجود دارد اما برای مناطقی که آب با کیفیت دارند توصیه نمی‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در برخی شهر‌ها مانند قم و زاهدان ایستگاه‌های برداشت راه‌اندازی شده است که هزینه کمتری را نسبت به جداسازی دو شبکه دارد.

به گفته قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران می‌توان در برخی شهر‌ها مکان‌هایی را برای توزیع آب بسته‌بندی ایجاد کرد و از این طریق امکان جداسازی آب شرب و خانگی را به‌وجود آورد اما نکته قابل توجه این است که هر کدام از این روش‌ها هزینه زیادی را در بر دارند.

نوذری‌پور با بیان اینکه در شهر‌هایی که آب با کیفیت توزیع می‌شود نیازی به اجرایی کردن این طرح نیست،اظهار کرد: شهر تهران به دلیل توزیع آب با کیفیت بالا از این معقوله مستثنا است و نیازی به جداسازی آب شرب و خانگی در این شهر نیست.

وی با بیان اینکه باید برای جداسازی آب شرب و خانگی تدابیر درستی اندیشیده شود،گفت: باید قبل از اجرایی کردن این مساله تمام موازین آن مورد بررسی قرار بگیرد و این امر در مکان‌هایی که صرفه اقتصادی دارد اجراییی شود. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر