۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۷۴۱۲
گسترش شبکه های اجتماعی در اینترنت و اعتماد بیش از اندازه افراد به فضای مجازی زمینه مناسبی را برای فعالیت سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی فراهم کرده تا با سوء استفاده از اطلاعات شخصی افراد از آنها در فعالیت های جاسوسی و تخلیه اطلاعات بهره گیرند.
استعمار در عام ترین معنی خود  به معنای استعمار دیگران بدون رضایت آنها و بدون پرداخت هرگونه عوارضی است.استعمار از گذشته تا کنون به اقتضای شرایط خود ، از نوع استعمار کهن و استعمار نو تا استعمار فرانو تغییر شکل داده اما به رغم این تغییر و تحول روح آن یعنی سلطه بر دیگران همچنان حفظ شده است ، تغییر یک شکل استعمار به شکل دیگر مثل همه نوع پدیده های اجتماعی به شکل تدریجی و نه دفعی بوده است.

به  همین علت جز از طریق ارائه شاخصه ها، روش ها و ابزار نمی توان میان این اشکال، مرز مشخص زمانی، مکانی قائل شد. در مرحله جدید از استعمار که استعمار مجازی (VIRTUALCOLONIALISM) نامیده می شود .

اطلاعات نقش اساسی را بر عهده دارد چرا که اطلاعات به عنوان منبع اصلی قدرت و تسلط بر دیگران شناخته شده است. در این دوران ایالات متحده آمریکا قله دار فضای سلطه و استعمار بوده است. از آنجا که هدف استعمار در درجه اول مسخ فکری فرد و جامعه مستعمره بوده است ، در استعمار مجازی که  از سازو کارهای قدرت نرم استفاده می شود، هدف اصلی رسیدن به جهانی تک قطبی است که آن مستلزم از بین بردن استقلال رای افراد و به کنترل درآوردن اذهان آنهاست .(MINDCONTROL)

فیس بوک سایت اجتماعی است که توسط سازنده جوان خود مارک زاکربرگ در فوریه سال 2004 راه اندازی شد .زاکربرگ در سال 2003 نسخه ابتدایی این سایت اجتماعی را با نام فیس مش از اتاق خود در دانشگاه هاروارد آمریکا طراحی کرد.

این وبگاه تنها 4 ساعت پس از آغاز فعالیت خود250 مراجعه کننده داشت اما سایت او فراتر از محدوده یک دانشگاه و دانشجویان آن ، خیلی سریع مورد توجه قرار گرفت تا جایی که اوایل تابستان همان سال در بیش از 45 دانشگاه آمریکا مورد استفاده قرار گرفت زاکربرگ در ژوئن2004 پایگاه عملیاتی خود را باپائولوآلتوی کالیفرنیا منتقل کرد و در سال 2005 با ثبت آدرس WWW.FACEBOOK.COM  رسماً یک شبکه اجتماعی بسیار گسترده را بنیان نهاد.

مارک زاکربرگ متولد 14 مه 1984 و در سال 2008 عناون جوانترین میلیاردر جهان را به خود اختصاص داد، او یک یهودی زاده است ولی به اذعان خود خداناباور شده است.

شبکه های اجتماعی اینترنتی عمدتاً سرویس های مبتنی بر وب هستند.سرویس هایی آنلاین که مردم در آنها میتوانند نظرات، علاقمندی ها و رویکردهای خود را نسبت به موضوعات مختلف با دوستان و سایرین به اشتراک بگذارند. این شبکه ها مکانهایی در دنیای مجازی هستند که مردم خود را به طور خلاصه معرفی می کنند و امکان برقراری ارتباط بین خود و همفکرانشان را در زمینه های گوناگون فراهم می آورند.

از شبکه های معروف اینترنتی اجتماعی دنیا به ترتیب مخاطب میتوان به :1- فیس بوک2- مای اسپیس 3- گوگل پلاس اشاره کرد. از انجایی که افراد در ارتباط اینترنتی حضور فیزیکی ندارند، این امکان برای آنها وجود دارد تا از طریق آن هویتی را برای خود به وجود بیاورند که با ویژگی های حقیقی آنها تفاوت دارد، اما اهمیت فیس بوک به عنوان پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی جهان از آنجا ناشی می شود که اکثر افراد در آن از هویت واقعی خود استفاده می کنند.

سرمایه گذاران فیس بوک عبارتند از : از  دور اول پیتر تیل ، دور دوم شرکت اکسل پارتز، دور سوم از طرف شرکای گریلاک و مرحله نهایی افزایش سرمایه توسط پیتر تیل و شرکای شرکت اکسل پارتز مدیر شرکت اکسل پارتنرز، جیمز برایان همراه گیلمن لویی مدیرعامل اینکیوتل در هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری مشترک CIA نیز خدمت کرده اند.آنیتا جونز عضو هیئت مدیره اینکیو تل، مدیر مرکز مهندسی و تحقیقات دفاعی پنتاگون، مشاور وزیر دفاع آمریکا و عضو آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی اروپا بوده و هم اکنون با مدیران فیس بوک در ارتباط است.


فیس بوک ابزاری برای جاسوسی

گسترش شبکه های اجتماعی در اینترنت و اعتماد بیش از اندازه افراد به فضای مجازی موجب شده تا اعضای این شبکه ها بسیاری از اطلاعات خصوصی خود را بدون ترس  از شناخته شدن با دیگر اعضا در میان بگذارند . همین امر بستر مناسبی را برای فعالیت سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی فراهم کرده تا با سوء استفاده از اطلاعات شخصی افراد از آنها در فعالیت های جاسوسی و تخلیه اطلاعات بهره گیرند .

بی شک می توان گفت که فیس بوک یکی از پیچیده ترین اختراعات بشر در عصر  حاضر است و پتانسیل تبدیل شدن به یک پایگاه اطلاعاتی بزرگ را برای سازمان سیا دارا می باشد  در فیس بوک اطلاعاتی نظیر وضعیت کنونی شخص، اطلاعات اولیه جنسیت ، تاریخ تولد ، محل زندگی ، دیدگاه سیاسی و مذهبی، اطلاعات تماس مانند تلفن، موبایل ،ایمیل و وبگاه، اطلاعات مربوط به روابط کابر مانند وضعیت تاهل و ... قابلیت ثبت شدن دارد.

طبق گزارشات  نیویورک تایمز، سنای آمریکا در تاریخ 9 جولای 2008 لایحه اصلاح قانون نظارت بر اطلاعات خارج ( foreign intelligence surveillance act) را تصویب کرد که طبق آن شرکت های ارتباط از راه دوری که در برنامه های شنود شرکت دارند، مصونیت قانونی می داد و به دولت امریکا اجازه می داد برای اهداف ضد تروریسم به استراق سمع ارتباطات بین المللی بین ساکنان داخل و افراد خارج از کشور بدون موافقت دادگاه بپردازد. طبق قانون ذکر شده شرکتهای مستقر درآمریکا وظیفه دارند به درخواست های دولت برای تسلیم اطلاعات کاربران خود پاسخ دهند. گوگل برای در اختیار گذاشتن اطلاعات کاربرانش به وزارت خارجه ی آمریکا به صورت علنی توافقنامه امضاء نموده مسلماً فیس بوک نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود

جولیان آسانژ موسس سایت جنجالی ویکی لیکس که سال گذشته هزاران سند محرمانه جنگ های عراق و افغانستان و همچنین اسناد کاملی از وزارت خارجه آمریکا را افشا کرده است در مصاحبه با شبکه راشاتودی می گوید : فیس بوک بصورت اتوماتیک اطلاعات محرمانه افراد را جمع آوری و ثبت می کند و این اطلاعات را سپس در اختیار آمریکا قرار می دهد. وی گفت :  فیس بوک جزئی ترین اطلاعات افراد ، عادات، روابط اجتماعی آنها ، آدرس، محل تولد ، وابستگان افراد را جمع آوری و تمامی این اطلاعات را در اختیار مقامات آمریکا قرار می دهد. وی افزود: باید بدانید زمانی که در صفحه فیس بوک دوستانی برای خود اضافه می کنند بطور رایگان برای آژانس های اطلاعاتی آمریکا فعالیت کرده و اطلاعات را در اختیار آنها می گذارند .

سازمان جاسوسی و اطلاعات رژیم صهیونیستی با تمرکز بر فیس بوک می کوشندتا با شناسایی اتباع کشورهای مختلف و سوء استفاده از اطلاعات خصوصی آنها این افراد را وادار به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی کنند.

در همین رابطه رونن برگمن کارشناس اسرائیلی امور اطلاعات و نویسنده کتاب جنگ مخفی اسرائیل در ایران به پایگاه خبری بی بی سی     می گوید : زیر نظر داشتن شبکه های اجتماعی در اینترنت حداقل چیزی است که باید از سرویس های اطلاعاتی هر کشور انتظار داشت .  برگمن تاکید می کند: اسرائیل از اطلاعات شخصی که به میزان زیادی در اینترنت یافت می شود برای شناسایی افرادی که احتمال دارد به این رژیم کمک کنند استفاده می کند.

در همین رابطه"ایهاب الحسین" یکی از سخنگویان  وزارت کشور دولت حماس می گوید :  ابعاد استفاده از فیس بوک خیلی گسترده است  بیشتر مردم متوجه مسائل امنیتی  نیستند ، آنها به اینترنت مراجعه می کنند و درباره  همه مشکلات شخصی و حتی همسریابی خود حرف می زنند در حالیکه  ممکن است همین اطلاعات علیه آنها به کار گرفته شود. ایهاب الحسین می افزاید اینترنت به آنها(سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی) اجازه می دهد وانمود کنند که همه چیز را درباره مردم می دانند.

روزنامه یهودی لوماگازین دوسیرائیل با انتشار اسنادی فاش کرد فیس بوک یک سایت جاسوسی اسرائیلی است که برای جذب جاسوس به نفع اسرائیل ماموریت دارد.

پرونده ای که لوماگازین دوسیرائیل برای فیس بوک منتشر کرده است شامل اطلاعاتی در خصوص راههای جاسوسی بر اساس سند های مخابراتی اسرائیل و آمریکا از طریق افراد عادی است  که خطرات این ماموریت را نمی دانند این روزنامه می نویسد این گونه افراد فکرمی کنند فقط وقت خود رادر برابر صفحات چت تلف می کنند و چیز مهمی نیست بلکه حتی این موضوع ر ا به فکاهی نیز می گیرند .

این مجله فرانسوی در ابتدای گزارش خود نوشته است که در جمع آوری این اطلاعات درباره فیس بوک از منابع بسیار مطلع استفاده کرده است. این گزارش میزان دست داشتن  حکومت اسرائیل در اداره فیس بوک را فاش کرده است تا جایی که سفیر اسرائیل در پاریس این مجله یهودی  فرانسوی را متهم به افشای اسراری کرد که نباید آنها رابرای دشمن فاش کرد. لوماگازین این اقدام دولت اسرائیل را جاسوسی اینترنتی توصیف کرده است بر پایه این ، اسرائیل از طریق  فیس بوک به میزان زیادی به اطلاعاتی درباره استفاده کنندگان این سایت در جهان عرب و اسلام دسترسی پیدا می کند. آنگاه برای تخمین و ارزیابی وضعیت جوانان عربی و اسلامی آن را در اختیار اساتید روانشناسی وابسته به دستگاههای جاسوسی قرار می دهد.


اهرم اصلی فیس بوک برای دست یافتن به اطلاعات سرازیر شده دکمه ( Like) است

وب سایت ها می توانند این گزینه را با کمترین تلاش در صفحات خود تعبیه کنند. در ظاهر این دکمه برای به اشتراک گذاشتن موضوعات مورد علاقه کاربران با یکدیگر تعبیه شده است ولی در حقیقت این دکمه ها مانند ایستگاه های جاسوسی رادیویی همه جا کاربران را زیر نظر خواهند داشت ، فعالیت های کاربران را ثبت و آن ها را مخابره می کنند.  زمانی که کاربر روی این دکمه کلیک می کند، به فیس بوک اجازه می دهد مطلع شود که یک کاربر چه چیزی را دوست دارد ، بنابراین فیس بوک می تواند با یک لینک بازگشت خورده به سایت اصلی، به طور  خودکار آن را  به پروفایل آن شخص در فیس بوک اضافه کند. لازم به ذکر است که این دکمه در یک سوم از سیات های پرمخاطب دنیا تعبیه شده است.


افزایش امنیت کاربران یا کنترل بیشتر آنها ؟!

فیس بوک به بهانه افزایش امنیت کاربران خود قابلیت جدیدی را رونمایی کرد در این قابلیت فیس بوک رایانه ای که با آن شماره  موبایل کاربر وارد شده است را مبنای امنیت قرار داده و اگر کاربران بخواهند با رایانه دیگری به صفحه فیس بوک خودشان وارد شوند، یک پیامک حاوی کد دسترسی برای کاربر ارسال می کند و همزمان کادری هم در صفحه لاگین در اختیار کاربر قرار می دهد  که کد دریافتی را در صفحه لاگین وارد کند.تا بتواند وارد صفحه فیس بوک  خود شود.

فیس بوک از این پس رایانه را هم امن تلقی می کند تا اگر شماره کاربران تغییر کرد و یا گم شد با دریافت شماره جدید کاربران از طریق این کامپیوتر امن، از شماره موبایل جدید آنها نیز اطلاع یابد. این اقدام جدید در جهت بالابردن امنیت کاربران روش جدیدی برای دستیابی به اطلاعات خصوصی کاربران است و از آنجایی که فیس بوک بیش از 800 میلیون کاربر در اختیار دارد با این تکنولوژی جدید می تواند از شماره موبایل و محل سیر فیزیکی بیش از 800 میلیون کاربر خود آگاه شود و این اقدامی بزرگ در جهت به خطر انداختن حریم خصوصی کاربران می باشد .


فیس بوک می گوید که در چه فکری هستی ؟

گفته می شود وقتی  شما فکر خودت را می نویسی این کلید واژه ها  می تواند جمع شود وبگوید بعنوان مثال ایران امروز به چه فکر می کند یا برزیل به چه می اندیشد! کلید واژه ها براحتی بیانگر افکار کشور هاست و تحلیل گران می توانند به راحتی روی این مباحث تحلیل کنند. فیس بوک اطلاعات و منابعی را که  از این شبکه پاک می کرده اید را نگه می دارد درواقع آن را پاک نمی کند بلکه تنها آن ها را از دید شما پنهان می دارد.


فیس بوک محیطی امن برای کاربران

یکی از مسائلی  که در مورد نقض حریم خصوصی افراد مورد توجه قرار گرفت ، این بود که فیس بوک در آگوست 2007، برنامه را که از آن برای تولیدصفحات اصلی و جستجو استفاده می کرد، به شکل اتفاقی در معرض دید عموم قرارداد این اتفاق به دلیل اشکال در سرور فیس بوک که باعث شد بجای نمایش صفحه وب، برنامه پی . اچ. پی در معرض دید کاربران قرار بگیرد این اتفاق باعث ایجاد نگرانی هایی در مورد امنیت اطلاعات موجود در این وبگاه شد.

• دو تن از دانشجویان ام . آی . تی  برای پروژه ای در مورد حریم خصوصی در  فیس بوک در 14 دسامبر2005 با استفاده از یک اسکرپیت خودکار توانستند بیش از 70000 پروفایل  فیس بوک را دانلود کنند.

• نیویورک تایمز در فوریه 2008 در مقاله ای عنوان کرد  که فیس بوک سازو کاری را برای بستن حساب کاربری کاربران در نظر نگرفته است و این باعث ایجاد نگرانی در مورد باقی ماندن اطلاعات کاربران برای همیشه در سرورهای این وبگاه شده است.

• کلینیک سیاست گذاری اینترنتی و منافع عمومی کانادا ( CPPIC) در 31 می 2008 بر اساس قانون حراست از اطلاعات شخصی و اسناد الکترونیکی از فیس بوک شکایت کرد. علت شکایت این موسسه نقض حریم خصوصی عنوان شد. این موسسه مدعی شد که فیس بوک در آگاه کردن کاربران در مورد نحوه استفاده از  اطلاعاتشان و جلب موافقت آنها خوب عمل نکرده است.

• یکی دیگر از مسائل اشاره شده ، استفاده از این وبگاه توسط سارقان به عنوان ابزاری برای سرقت است. بر اساس گزارشی که در سال 2009 با عنوان مجرمان دیجیتالی منتشر شد، 38 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی جزئیاتی را در مورد برنامه های تعطیلات خود منتشر می کنند و از آنجایی که برخی  افراد حتی نشانی منزل خودرا نیز ذکر می کنند باعث می شود که سارقان بتوانند به راحتی به خانه آنها دستبرد بزنند.

• روزنامه واشنگتن پست نوشت : شرکت امنیت رایانه ای سیمانتک مدعی شده است که شبکه فیس بوک، در پایگاه داده و سامانه های امنیتی خود ، دارای حفره امنیتی است که امکان دسترسی شرکت های تبلیغاتی به عکس، فیلم و دیگر اطلاعات خصوصی را می دهد. این شرکت امنیتی متوجه شده است که برخی از برنامه های کاربردی این شبکه اجتماعی، منافذی را برای طرف سوم باز می کند تا آن ها بتوانند پیغامها و چت کاربران را مطالعه کنند.

• در حال حاضر محاکم قضایی در شرف اعمال قوانین نظارتی بر فعالیت ها و حتی کامنت های اینترنتی هستند و معمولاً  از هر 10 شرکت اینترنتی 9 شرکت برای افشای اطلاعات شخصی با بازپرس های قضایی همکاری می کنند.برخی از قوانین تصویب شده مدیران فیس بوک را ملزم می کند که رمز عبور کاربران را به محاکم قضایی تسلیم کنند این یعنی شما در حقیقت مطالب خود را درون فیس بوک آپلود نمی کنید بلکه صفحه فیس بوک خود را در محدوه نظام حقوقی آمریکا به روز رسانی کرده اید.


رد پای ماسون ها در فیس بوک

افزایش ناگهانی  و شایان توجه تحرکات رسانه ای،اقتصادی ، نظامی و تبلیغاتی صهیونیسم و اتاق فکر آن یعنی فراماسونها نشان از آن دارد که این جریان شیطانی خود را برای نظم نوین جهانی که سالها انتظار آن را می کشد آماده کرده است لازم می دانیمقبل از هرچیز تاکید ویژه ای بر روی تحجر و تعصب این جریان بر روی سمبولیسم و نماد گرایی داشته باشیم.به جرات می توان گفت نمی توان موردی یافت که اثری از نمادگرایی این جریان را در آن نبینیم به گونه اب که به طرز افراطی و به دور از  عقلانیت تمام فعالیت های این سازمان با نماد گرایی آمیختگی همیشگی دارد.

طراحی صفحه اول سایت اجتماعی فیس بوک که به ظاهر ساده و بدون هیچگونه  پیش زمینه فکری اسراری را در دل خود دارد.عکس پایین صفحه، این وب سایت است . با رنگ بندی کاملاً ملایم  و بدون هیچگونه پیچیدگی خاص به علت سادگی صفحه، تمرکز بصری به عکسی است که در سمت چپ عکس بالا قرار گرفته است.

اما چه رازی در این عکس نهفته است؟ در پوستین رویین این تصویر  و نگاهی سطحی به آن مفهوم ارتباطات بین افراد را مشاهده می کنید و کاملاً طبیعی به نظر می رسد. اما باید بدانید مفاهیمی کاملاً نماد گرایانه در عمق آن نهفته است . عکس سمت چپ تصویر متشکل از سه قسمت اساسی است که بر مبنای جذابیت بصری و نوع تمرکز در تصویر، آن را الویت بندی کرده ایم.در ادامه این سه قسمت رو مورد تحلیل قرار داده ایم.

اولین جایی که در سایت توجه هر مخاطبی را به خودش جلب می کند 6 آدمک مرد و 7 آدمک زن که جمعاً 13 آدمک را تشکیل می دهد چرا عدد 13؟ می دایند عدد 13 در فرهنگ ایرانیان عددی بدیمن و آن هم ریشه در اتفاقات تاریخی ایرانیان باستان دارد و همچنین در آیین مسیحیان، که نزدیک به دو میلیارد و دویست میلیون نفر از مردم جهان را تشکیل می دهند نیز نکوهیده شده است ولی جالب است  که بدانید عدد 13 یکی از مقدس ترین اعدادی است که یهودیان کابالیست از آن به عنوان نماد گرایی استفاده می کنند.(کابلا : آیین انحرافی و کاملاً سری قوم بنی اسرائیل که بر پایه سحر و جادو، احضار جن و ارتباط با شیاطین و در سطوح پست تر از آن پرستش شیطان از آن نام برده می شود) نمونه ای از استفاده این عدد را می توانید به وفور در  طراحی اسکناس یک دلاری، آرم سازمان ملل،تعداد خطوط پرچم ایالات متحده آمریکا و هرم 13 طبق شیطان پرستان اشاره کنیم که عکس آنها در پایین به تصویر کشیده شده است و اما چرا تعداد آدمک های زن بیشتر از آدمک های مرد است؟

شاید زنان نقش مهمتری را در تحقق  اهداف غیر اخلاقی فیس بوک بازی می کنند. با بررسی تعداد کاربران فیس بوک بر اساس رده سنی و تفکیک جنسیت این موضوع تحقق پیدا کرده است. با توجه به نمودار تفکیک مشخص می شود که در تمامی سطوح سنی تعداد زنان عضو بیشتر از مردان است.

در ظاهر به نظر می رسد کاملاً اتفاقی  این خطوط به هم متصل شده است ولی باید بدانید یکی از  اهداف مهم  و اساسی فیس بوک لابه لای این خطوط پنهان شده، آن هم ترویج روابط غیراخلاقی . شاید آنقدر هم دور از ذهن نباشد چرا که قبل از این هم  این رویکرد به صورت های مختلف در رسانه های صهیونیستی به نمایش در آمده است.

دان زارلا یک متخصص رسانه که بیش از 12000 لینک در فیس بوک را مورد بررسی قرار داده می گوید که نتیجه تحقیقاتش نشان می دهد که لینک هایی که درباره روابط جنسی است 90 درصد بیش از لینک های دیگر، مورد مراجعه قرار گرفته است.


فیس بوک اعتیاد اینترنتی و افسردگی

در حالی که با قوت گرفتن "جنگ نرم " (Soft War) از سوی دولت های جهان خوار ،  بر جذابیت های فراوان فضای مجازی نیز افزوده شد تا ضمن جذب کاربران ، زمینه ی خو گرفتن آنان با این محیط مهیا گشته و در غایت اعتماد کاربران به بالاترین حد ممکن رسد.

این امر از سویی باعث جاری شدن اطلاعات شخصی به این فضا گشته که کاررا برای جاسوسان اینترنتی آسان نموده و از سوی دیگر باعث افسردگی افراد می شود. در این راستا پایگاهی مانند "فیس بوک"، یک فرصت ایده آل و تمام عیار برای شبکه های جاسوسی و اطلاعاتی غرب ایت که به عنوان یک ابزار جاسوسی، امکانات خوبی را برای رصد اطلاعاتی و  تخلیه اطلاعاتی میلیون ها کاربر این شبکه در سراسر جهان فراهممی کند. در ضمن ، افرادی که وقت زیادی را در طول روز صرف کار با اینترنت می کنند بیشتر ، علایم افسردگی را بروز می دهند.

•طرفداران شبکه‌های اجتماعی باید بدانند که 

1- فیس بوک زندگی مجازی را ترغیب و تشویق می کند و مهارت اجتماعی شدن شمار ا در محیط واقعی کاهش می دهد
2 – در شبکه های اجتماعی، همه با هم هستیم، اما در واقع تنهاییم.
3- تحقیقات نشان می دهد معتادان این شبکه ها، افراد خجالتی، افسرده و گوشه گیر هستند.
4- درصد قابل ملاحظه ای از طلاق ها در آمریکا، بخاطر معضلات فیس بوک بازی است.
5- بلوغ زودرس و درون گرایی بویژه میان نونهالان و نوجوانان، از معضلات شبکه های اجتماعی قلمداد می شود.
6- هویت شما هویت فیس بوکی و مجازی نیست، دنیای واقعی خودر ا تقویت کنید.
7-حضور بی ملاحظه در فیس بوک و انتشار اطلاعات شخصی، حریم خصوصی شما را به شدت تهدید می کند.
8-بسیاری از گروه های به ظاهر جذاب و پر بیننده در این شبکه ها، به هدف جاسوسی اطلاعاتی و کسب درآمد تشکیل شده است، طعمه تبهکاران اینترنتی نشوید.
9- روی آوردن به ذخیره سازی اطلاعات الکترونیکی خود در این شبکه ها، خداحافظی با دفترچه خاطرات زیبا و آلبوم های کاغذی خاطره انگیز را به همراه دارد.
10- معتادان شبکه های اجتماعی با ادبیات گفتاری و نوشتاری سخیف و مبتذل حاکم بر این شبکه ها خو می گیرند و در زندگی واقعی آن ها به خوبی منعکس می شود.

وجود فضای پرده دری و دوری از حیا و عفت ، یکی از مشخصه های "فیس بوک" است. به عنوان مثال در نوشته های آموزشی تبلیغاتی "فیس بوک" نمونه عکسهایی از افراد مختلف نمایش داده می شود تا کاربران به درج تصاویر خود در این شبکه اجتماعی ترغیب شوند.

عکس هایی که اصولاً در فرهنگ غربی هم ، بیشتر خصوصی هستند تا آنکه قابلیت نمایش برای عموم مردم جهان را داشته باشند! در کنار این مطالب می توان به ایجاد زمینه فعالیت بدون محدودیت برای گروه های ضد اخلاقی (مانند همجنسگراها ) اشاره کرد.

متاسفانه ایجاد ارتباط نامحدود، خصوصی،پنهانی و امکان ادامه آن از سوی "فیس بوک"  در ممالک مختلف چنان موجبات ایجاد مشکلات فرهنگی و نهایتاً سست کردن بنیان خانواده را فراهم کرده ، که حتی غربی ها نیز متوجه خطرات ناشی از آن شده و نقش این شبکه اجتماعی را در سست کردن بنیان خانواده ها مد نظر قرار می دهند.


فیس بوک و مدیریت افکار جهانی

شبکه های اجتماعی از جمله "فیس بوک" در طول یک دهه گذشته به نوعی انقلاب در تعاملات انسانی را با هدف تحقق رویای آمریکایی صهیونیستی در دهکده جهانی رقم زده اند .

همین مساله باعث شده است تا دست قدرت های استکباری در جهت برنامه ریزی هدایت افکار عمومی دنیا، لو برود .

امروز برای ذی نفوذان صهیونیست این امکان وجود دارد تا با انتشار یک ویدئو، متن یا خبر، یک عکس جنجالی و یا حتی یک شایعه، اقدام به هدایت افکار عمومی به سمت و سوی دلخواه خود کنند. اصولاً یکی ازکارکردهای هر رسانه ای، هدایت و مدیریت افکار عمومی است. شبکه های اجتماعی نظیر "فیس بوک" ، "توئیتر" ، "اینستاگرام" نیز  کارکردی رسانه ای داشته و نوعی رسانه جدید محسوب می شوند. درست به همین علت است که مهمترین کارکردهای آنها برای پدیدآورندگان خود همانا مدیریت افکار عمومی دنیا در جهت صیانت از اهداف سیاسی مالکان خود است. مالکانی که مشخصاً و بی هیچ پرده پوشی، انتساب خود به منابع قدرت استکباری و صهیونیستی را ابراز می کنند. این امر در موتورهای جستجو مانند گوگل  به عنوان شریک مشترک المنافع و هم خط با شبکه های اجتماعی آمریکایی، کاملاً قابل مشاهده است.


فیس بوک و اثر گذاری بر فرهنگ جوامع دیگر

اثر گذاری فرهنگ غرب بر جوامع دیگر ، یکی دیگر ا زابزارهای قدیمی استعمار و استثمار ملل جهان  بوده است. بی هیچ تردید، ابزارها و لوازم متعدد و پرشماری همچون سینما، موسیقی ، مد، ترویج فرهنگ مصرف و گسترش انواع اعتیاد، هرکدام در برهه ای از تاریخ، نقش خود را در این زمینه به نفع غرب ایفا کرده است. شبکه های مختلف اجتماعی مانند "فیس بوک" نیز یکی از همین ابزار هستند که در خدمت رواج دادن فرهنگ غربی و تعلیم و اموزش گروه های هدف، از هیچ کوششی دریغ نکرده است .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر