۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۱۶۴۱۱
رییس مرکز توسعه الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشوردرافتتاح مرکز ملی مدیریت رخداد و بحران
امیر شجاعان : نرم افزار مورد استفاده در این مرکز تماما بومی بوده و تلاش شده تا طراحی آن مورد تایید پدافند غیر عامل باشد.
امیر شجاعان رییس مرکز توسعه الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشور عصر دوشنبه در جریان گشایش این مرکز در جمع خبرنگاران گفتَ: این مرکز قابلیت دارد به صورت متمرکز تمامی بحران های کشور اعم از طبیعی و غیر طبیعی را رصد کند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر 630 دوربین مستقر در جاده های کشور تحت مدیریت این مرکز در وزارت کشور است که قابلیت دارد در زمان رخداد حوادث و مناسبت ها ، اوضاع را رصد و مدیریت کند.
رییس مرکز توسعه الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشور توضیح داد: به عنوان مثال، اگر در منطقه ای از کشور حادثه طبیعی رخ دهد، این مرکز می تواند با رصد اوضاع دستورات لازم را به نیروهای امدادی مستقر در آن محل اعلام کند.
وی همچنین تصریح کرد: این نخستین مرکز مدیریت بحران ملی در کشور است که بصورت فراگیر اوضاع را رصد می کند و تحت پوشش دارد.
شجاعان با بیان اینکه در حال حاضر تمامی دوربین های جاده ای کشور به این مرکز متصل است گفت: در آینده نزدیک با توسعه فناوری مرکز، تمام دوربین های کشور به این مرکز متصل می شود.
این مقام مسوول همچنین یادآور شد : نرم افزار مورد استفاده در این مرکز تماما بومی بوده و تلاش شده تا طراحی آن مورد تایید پدافند غیر عامل باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر