۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۱۶۱۹۱
رئیس كارگروه انرژی شورای پدافند غيرعامل استان سمنان تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل را از اولویت‌های استان دانست و گفت: باید بانک اطلاعاتی مناسب از بحران ها احتمالی تهیه شود.
 سید علی اکبر صباغ بعد از ظهر شنبه در نشست تخصصي كارگروه انرژی شورای پدافند غيرعامل استان سمنان به میزبانی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت شمالشرق در شاهرود، از آمادگی این شرکت برای مقابله با بحران های احتمالی تقدیر کرد و افزود: تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل از اولویت‌های استان است.

وی همچنین از اعلام آمادگی کامل مسئولان منطقه شمالشرق برای کمک به شورای پدافند غیر عامل این استان در مواقع بحرانی تشکر کرد و ادامه داد: با برقراری ارتباطات بیشتر می توانیم در شرایط بحرانی از پتانسیل های بالقوه و بالفعل خطوط لوله و مخابرات منطقه شمالشرق به نحو مطلوب برای رفع بحران ها استفاده بهینه کنیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سمنان تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل را از اولویت‌های استان دانست و خاطر نشان کرد: در این جلسه مصوب شد تا در هفته پدافند غیر عامل امسال با همکاری خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق و با حضور نیروهای عملیاتی شرکت ها، سازمان ها و نهادهای مرتبط، با فرض حمله هوایی دشمن به مراکز نفتی استان، مانور مشترکی برگزار کنیم.

صباغ افزود: هدف از اجرای چنین مانورهایی، افزایش توان مقابله و همچنین تعیین سطوح آمادگی لازم برای برخورد با حوادث مشابه، شناسایی نقاط قوت و ضعف و اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه لازم است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت شمالشرق نیز در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از اهداف، حوزه عملکرد و پتانسیل های این شرکت، تامین انرژی مورد نیاز را از چالش هاي نگران كننده بویژه در زمان اضطرار دانست و افزود: شناسايي انواع تهديد، احصا و بيان آسيب ها، يافتن بهترين راهكارهاي توليد مطمئن و پايدار و تطبيق و بكارگيري بهترين و مناسب ترين اقدام براي جلوگيري از آسيب ها، بخشی از مهمترین اقدامات ما در کارگروه های تخصصی پدافند غیر عامل است که باید برای آسایش و آرامش مردم استان و زائران علی ابن موسی الرضا(ع) پیش بینی کنیم.

قاسم عرب یارمحمدی مدیریت برنامه ها را در مواقع بحرانی مهم بر شمرد و افزود: باید تمرینات و مانورهای لازم را انجام داد تا در شرایط بحرانی به صورت خودکار بهترین واکنش را نشان داد.

اعضای کمیته انرژی شورای پدافند غیر عامل استان سمنان در پایان این جلسه از مرکز انتقال نفت و تاسیسات شهید سربرزگر شاهرود نیز بازدید کردند.

پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه ‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌ های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدایدات و اقدامات نظامی دشمن است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر