۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱
کد خبر: ۱۶۱۴۶
روزنامه لبنانی الاخبار نوشت که آمریکا و رژیم اسرائیل و برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس درباره یمن هماهنگی می کنند.
روزنامه الاخبار به نقل از منابع خود نوشت: افسران آمریکایی و اسرائیلی و افسران برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس عملیات هماهنگی و تقسیم نقش‌ها و ماموریت ها را در ارتباط با جنگ علیه یمن برعهده دارند.

این روزنامه افزود: سه مرکز مطالعات راهبردی در قاهره، دبی و واشنگتن ایجاد شده است تا به ائتلاف متجاوزان به یمن نیازهای اطلاعاتی، تحقیقاتی و رهنمودهای نظامی را در ارتباط با جوانب مختلف اجتماعی، قبیله ای ، دینی، مناطقی و... یمن را ارایه کند.

به نوشته الاخبار، آشکار شده است که «محمد دحلان» از سران فلسطینی که به عنوان مشاور عالی امنیتی شیخ محمد بن زاید ولیعهد امارات کار می کند، ماموریت هماهنگی بین نیروهای متجاوزی را که به طور علنی در جنگ علیه یمن شرکت دارند با آن سری از طرف هایی که از این جنگ به طور محرمانه حمایت می کنند -خصوصا اسرائیل- را برعهده دارد.

روزنامه الاخبار فاش کرد: رژیم اسرائیل حضور خود در دریای سرخ را افزایش داده است به گونه ای که ارتش این رژیم یک سوم ناوگان دریایی خود را به دو بندر در اریتره به نام‌های العصب در نزدیک باب المندب و میساوی در مقابل بندر جیزان در عربستان منتقل کرده است.

به نوشته روزنامه الاخبار، رژیم اسرائیل دلایل واضح خود را برای افزایش حضور خود دارد زیرا آنچه در یمن روی داده است، نگرانی دشمن صهیونیست برای منتقل شدن یمن به محور مقاومت را تقویت می کند و در نتیجه اسرائیل در برابر دشمن دیگری قرار می گیرد که یک موقعیت راهبردی در دریای سرخ در مسافتی نزدیک مرزهایش پیدا می کند و باید به این نکته نیز توجه داشت که این منطقه همواره حریم حیاتی امنیتی رژیم اسرائیل به شمار رفته است و این رژیم معتقد است که هرگونه شکست عربستان در یمن به معنای تهدیدی واقعی برای موجودیتش در دریای سرخ و منطقه خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر