۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۰۹۵
اسپوتنیک گزارش داد
سفارت آمریکا در لیتوانی صدها هزار دلار برای برگزاری دوره‌های آموزشی خبرنگاری به زبان روسی در راستای تقابل با رسانه‌های روسیه برگزار می‌کند.
 آمریکا برای مقابله با رسانه‌های روسی زبان در کشورهای حوزه بالتیک، صدها هزار دلار هزینه می‌کند.

به نوشته اسپوتنیک، آمریکا برنامه‌ای 12 ماهه برای مقابله با خبرنگاران و رسانه‌های روسی زبان در حوزه کشورهای بالتیک طرح‌ریزی کرده است.

برای اجرای این برنامه، آمریکایی‌ها مبلغ سنگینی را برای مقابله مستقیم با رسانه‌های روسی زبان در میان کشورهای اروپای شرقی هزینه می‌کنند. هدف اصلی این پروژه آماده کردن گزارشگران برای مختل کردن کار رسانه‌های روسی زبان در اروپاست.

سفارت آمریکا در لیتوانی مبلغ 500 هزار دلار برای خبرنگاران روسی زبان حوزه بالتیک هزینه می‌کند. زمان این پروژه که با عنوان «آموزش روزنامه‌نگاری تحقیقی برای مقابله با پیام روسیه در حوزه بالتیک» نام‌گذاری شده است تا آخر ماه نوامبر سال 2016 میلادی معین شده است.

این پروژه با هدف جذب خبرنگاران تازه‌کار و حرفه‌ای حوالی روسیه آغاز شده است. سفارت آمریکا در شهر «ویلنیوس» پایتخت لیتوانی مجری این پروژه خواهد بود و در طول دوره آموزش کسانی که در پروژه شرکت می‌کنند علاوه بر کلاس‌های آموزشی، در ورک‌شاپ‌های حرفه‌ای کشورهای حوزه بالتیک شرکت خواهند داشت و با سفر به آمریکا در کلاس‌های خبرنگاری و گزارش‌گری آمریکا حضور می‌یابند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر