۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۱۶۰۶۵
وزیر نفت اعلام کرد:
وزیر نفت گفت: جمهوری اسلامی ایران برای حضور مجدد ژاپن در پروژه های نفتی و بخش بالادستی این صنعت آماده مذاکره با این کشور است.
بیژن زنگنه روز یکشنبه در حاشیه دیدار با هیات ژاپنی در پاسخ به ایرنا درخصوص احتمال بازگشت ژاپنی ها به پروژه های نفتی غرب کارون، اظهار داشت: در مورد پروژه مشخصی تفاهم نکردیم اما به شرکت اینپکس و سایر شرکت ها اعلام کردیم تا آمادگی گفت وگو وجود دارد. 

زنگنه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: امروز جلسه خوبی با معاون وزیر اقتصاد، صنعت و تجارت ژاپن و شرکت های این کشور برگزار شد. 

وی افزود: در این جلسه در مورد گسترش روابط و گشودن باب جدیدی در تعاملات اقتصادی و تجاری میان دو کشور مذاکراتی انجام گرفت. 

وزیر نفت ادامه داد: امکان همکاری در بخش بالادستی و تجارت نفت، سرمایه گذاری در پتروشیمی، پالایش و مشارکت شرکت های ایرانی و ژاپنی در توسعه تجارت و فناوری وجود دارد. 
زنگنه با بیان اینکه آینده خوبی را در روابط دو کشور پیش بینی می کنیم، افزود: روابط دو کشور به دلیل تحریم های ظالمانه برای مدتی دچار وقفه شده بود اما با لغو تحریم ها این روابط توسعه خوبی خواهد یافت. 

وی خاطرنشان کرد: ژاپنی ها می توانند در زمینه سرمایه گذاری و تجارت ال.ان.جی فعال باشد.
به گزارش ایرنا، ژاپنی ها که تمایل ندارند از قافله رقبای اروپایی خود عقب بمانند، هیات اقتصادی خود به ریاست دایشیرو یاماگیوا وزیر اقتصاد، صنایع و تجارت این کشور روانه تهران کرده اند.

شرکت های ژاپنی که سابقه حضوری فعال در صنعت پتروشیمی و بخش بالادستی نفت ایران را داشته و چندین طرح بزرگ پتروشیمی را در کشورمان اجرا کرده اند، تمایل خود برای حضوری دوباره در ایران را اعلام کرده اند.

پالایشگاه های ژاپنی حتی در دوران تحریم نیز به خرید نفت از ایران ادامه دادند و این کشور جزو پنج خریدار نفت ایران در دوران تحریم به شمار می رود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر