۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۵۹۶۰
در مصاحبه با خبرنگاران اسرائیلی
«تام کاتن» سناتور تازه‌کار و جمهوریخواه آمریکایی که به داشتن مواضع به شدت طرفدارانه از رژیم صهیونیستی شهرت دارد گفت که «مهم است که تهدید گزینه نظامی ما علیه ایران معتبر باقی بماند».
یک سناتور تازه‌کار جمهوریخواه آمریکایی و از حامیان سرسخت صهیونیستها بر لزوم «معتبر باقی ماندن گزینه نظامی» در قبال برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد.

به گزارش «تایمز اسرائیل»،‌ تام کاتن جمهوریخواه که اولین دور نمایندگی خود را در مجلس سنای آمریکا را تجربه می‌کند، در گفتگویی با خبرنگاران اسرائیلی در دفتر کار خود به موضوع «برجام» و ایران پرداخت.

سناتور تازه‌کار آمریکایی که همواره علیه ایران موضع گرفته، این بار هم در ادامه این اظهاراتش گفت: «مهم است که تهدید حمله نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران حفظ شده و باقی بماند».

تام کاتن با تاکید بر مفید بودن حملات نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران مدعی شد: «ما می‌توانیم آنها(ایرانیها) را به روز اول(آغاز برنامه هسته‌ای) برگردانیم. هیچ شکی نیست که آمریکا توانمندی این کار را دارد.

وی همچنین با انتقاد از آنچه «معتبر نبودن» تهدید نظامی آمریکا علیه ایران در دولت باراک اوباما خوانده، افزود: «اکنون من فکر نمی‌کنم رهبران ایران اعتقاد داشته باشند که آمریکا مایل به توسل به زور برای حفاظت از اهداف منافع ملی‌مان باشد».

کاتن ادامه داد: می‌توان تاسیسات را از بین برد. من فکر نمی‌کنم هیچ کارشناس نظامی در آمریکا یا جای دیگر بگوید که ارتش آمریکا قادر به برگزداندن تاسیسات ایران به روز اول نیست. آیا ما می‌توانیم آن(برنامه هسته‌ای ایران) را برای همیشه محو کنیم؟ نه چون هر کشور صنعتی می‌تواند سلاح‌های هسته‌ای را ظرف ۴ تا ۷ سال از روز اول و ابتدایی(برنامه هسته‌ای) تولید کند البته ما می‌توانیم برنامه ایران را به روز اول برگردانیم».

اظهارات این قانونگذار آمریکا و تهدید به حملات نظامی در حالی ایراد شده که مقامات سیاسی و نظامی ایران بارها اعلام کرده‌اند که تهران آمادگی دفاع از تمامیت ارضی خود و تاسیسات هسته‌ای خود را دارد و همچنین درباره عواقب هرگونه تجاوزی به آمریکا و متحدانش هشدار داده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر