۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۵۸۵۸
استاندار كرمانشاه:
استاندار كرمانشاه گفت: موضوع پدافند غيرعامل باید در اولویت کاری همه دستگاه های اجرایی استان باشد.

"ابراهيم رضايي بابادي" در دومین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان ضمن بیان مطلب فوق افزود: بنابر تاکیدات مقام معظم رهبری در باب پدافند غیرعامل، کلیه مسئولین موظف هستند که در خصوص ارتقاء و توجه به این موضوع تلاش کنند.

وی گفت: بدون شک پدافند غیر عامل مصونیت جامعه از درون است که در مواقع بحران، انسان ها را از خطر آسیب پذیری نجات می دهد.

وي اذعان داشت: کرمانشاه در منطقه ای استراتژیک و مرزی واقع شده، لذا در مواقع خطرات احتمالی نقشی اثر گذار و منطقه ای ایفا می کند؛ پس پیگیری این موضوع از سوی مسئولین استان بایستی با جدیت و دقت نظر بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

"رضايي بابادي" خطاب به اعضای شورای پدافند غیرعامل استان افزود: مسئله دیگر در پدافند غیر عامل مسئله ی آموزش عمومی آن به مردم است که قطعاَ اراده و شناخت مردم از این موضوع منجر به پایداری امنیت ملی و توسعه روز افزون کشور در بخش های زیستی، سایبری و زیرساختی خواهد شد.

رييس شوراي پدافند غيرعامل استان ادامه داد: موضوع مهم در پدافند غیر عامل این است که پدافند غیر عامل چیزی اضافه بر زندگی روزمره مردم و سازمان ها و نهاد ها نیست، بلکه مسئله ای جهت پایداری جامعه و امنیت روزمره مردم است.

وی تصریح کرد: در حوزه سلامت انسان و دام نیز باید کلیه متولیان امر با نگاه به حفظ جان یک انسان به قضایا بنگرند و هرگونه تخطی از این مهم به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

در ادامه این جلسه "رضا محمودیان" مدیرکل و دبیر شورای پدافند غیرعامل استان نیز گزارشی را از روند برگزاری جلسات شورا، کارگروههای 12 گانه تخصصی، قرارگاههای استان و شوراهای شهرستانهای تابعه را ارائه داد که استاندار کرمانشاه نیز در این راستا خواستار پیگیری جدی موضوع در جلسات مختلف شد.

وی در این راستا تاکید کرد که همه مسئولین کارگروه ها و فرمانداران باید در خصوص برگزاری مدون جلسات اهتمام ورزند در غیر اینصورت تا عزل آنها هم پیش خواهم رفت چراکه مقوله ای که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، برای همه مافصل الخطاب است.

تشریح آخرین اقدامات انجام شده در جهت جلوگیری از شیوع بیماری های "تب خونریزی کنگو" و "آنفلونزای فوق حاد پرندگان" و تخصیص اعتبارات نیم تا دو درصد تملک داراییهای سرمایه ای دستگاه های اجرایی استان نیز از مهمترین محورهای این جلسه بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر