۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۵۴۶۳
با هماهنگی سازمان جهانی بهداشت
مدیر موسسه خیریه ماریوی فرانسه گفت: با هماهنگی سازمان جهانی بهداشت به زودی اولین و مدرن‌ترین آزمایشگاه ایمنی زیستی سطح 2 ایران را در شهر زاهدان راه‌اندازی خواهیم کرد.
با توجه به ارزیابی‌های انجام شده استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های خوبی برای ارائه امکانات آزمایشگاهی موسسه خیریه ماریو فرانسه را دارد لذا با هماهنگی سازمان جهانی بهداشت و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به زودی اولین و مدرن‌ترین آزمایشگاه ایمنی زیستی سطح 2 ایران ‌در شهر زاهدان راه‌اندازی می‌شود‌.

دکتر بنوا میریبل ‌مدیر موسسه خیریه ماریوی فرانسه که به همراه دکتر قانعی رئیس انیسیتو پاستور ایران به زاهدان سفر کرده بود با اعلام این خبر گفت:‌ استان سیستان و بلوچستان به دلیل ‌هم‌مرز بودن با دو کشور افغانستان و پاکستان از موقعیت استراتژیک در ‌ایران برخوردار است و با نظام مراقبت ضعیف این دو کشور قادر است نظام سلامت ایران را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه اکنون در دنیا نگاه یکپارچه‌ای برای مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به وجود آمده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه تقویت ‌نظام مراقبت در پاکستان و افغانستان ‌ضعیف است و احتمال ‌بروز بیماری‌های واگیر به کشور ایران، لازم است که متخصصین ایرانی با آموزش به دست‌اندر‌کاران نظام سلامت این دو کشور، به ارتقاء نظام مراقبت آنان کمک کنند.

مدیر موسسه خیریه ماریوی فرانسه مدرنیزه بودن آزمایشگاه‌ها و آموزش مداوم نیروهای شاغل در آزمایشگاه‌ها و افزایش اطلاعات علمی آنان ‌را از جمله عوامل مهم در تشخیص سریع انواع بیماری‌ها‌ عنوان کرد و تصریح کرد: تجربه بین‌المللی به ما نشان داده‌ که آموزش مداوم دست‌اندرکار‌ نظام سلامت و بروز‌رسانی اطلاعات آنان ‌در تشخیص صحیح و به هنگام بیماری‌ها و ارتقاء سلامت مردم نقش تاتیر‌گذاری داشته است.

وی گفت: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های خوبی برای ارائه امکانات آزمایشگاهی موسسه خیریه ماریو فرانسه را دارد لذا با هماهنگی سازمان جهانی بهداشت و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به زودی اولین و مدرن‌ترین آزمایشگاه ایمنی زیستی سطح 2 ایران را در شهر زاهدان راه‌اندازی خواهیم کرد.

دکتر میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن تقدیر از دکتر بنوا میریبل و دکتر قانعی رئیس انستیتو پاستور ایران، آمادگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را ‌در ایجاد آزمایشگاه ایمنی زیستی سطح 2 را به منظور پاسخ به نیازهای بهداشتی استانی‌، ملی و منطقه‌ای اعلام کرد. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر