۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۵۳۷۲
حال و هوای تکنولوژی های جاسوسی و رصد کاربران این روزها به اندازه ای عجیب است که گاهی اوقات شاهد اخباری شگفت از پیشرفت های تکنولوژیک و فناورانه در خصوص جاسوسی هستیم. مانند این آخرین خبر که نشان میدهد جدیدترین جبهه هک و جاسوسی به زودی میتواند در آسمان تشکیل شود.
یکی از بخش های تابعه شرکت بوئینگ که تخصص ویژه ای در ساخت وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین دارد ظاهرا در حال طراحی و کار بر روی پرنده ای بدون سرنشین است که قادر به پخش و انتشار بد افزار از آسمان به سوی دستگاه های مختلف کند.

این پروژه در واقع کاری مشترک میان شرکت Insitu – شرکتی متعلق به کمپانی بوئینگ و متخصص در ساخت پرنده های کوچک بدون سرنشین یا Drone – و Hacking Team شرکت ایتالیایی سازنده بد افزارهای جاسوسی به قصد فروش به دولت ها که همین چندی پیش هک شد و بسیاری از اطلاعات آن لو رفت، میباشد. ظاهرا لو رفتن این پروژه نیز ناشی از انتشار اطلاعات شرکت Hacking Team بوده است:

نشریه Intercept گزارش داده است که هدف و طرح اولیه این تکنولوژی برای انتشار بد افزار از آسمان بسیار جالب توجه است: طراحی و بدست دادن راهی برای آلوده ساختن دستگاه ها به وسیله پرنده بدون سر نشین. بر همین اساس یک طرح مهندسی برای طراحی و ساخت دستگاهی برای انتشار آلودگی سایبری به شکلی با دوام و قابل حمل توسط پرنده بدون سر نشین، در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین در صورت اجرایی شدن این طرح، این پرنده قادر خواهد بود اطلاعات دستگاه های آلوده شده را تخلیه کند و با شبکه های WiFi نیز جفت و جور شود تا عملیات انتشار کدهای مخرب و جاسوسی از دستگاه های متصل به شبکه را انجام دهد. گفته میشود که هنوز این دستگاه در مراحل ابتدایی طراحی است و هیچ نامی از مشتریان احتمالی آن برده نشده است.

چندی پیش که شرکت Hacking Team هک شد و اطلاعات آن بر روی ویکی لیکس قرار گرفت، برخی از جالب ترین فعالیت های این گروه نیز لو رفت. از جمله همین پروژه با شرکت بوئینگ و همچنین موضوع بد افزار جاسوسی که تحت یک اپلیکیشن اندروید خود را معرفی کرده و توانسته است محدودیت های نظارتی و امنیتی گوگل در Play Store را نیز دور بزند.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر