۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۹۲
نماینده مجلس نمایندگان آمریکا:
نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، مخالفت زودهنگام برخی سناتورها با توافق هسته ای با وجود مطالعه متن آن را غیرمسولانه دانست و گفت: «مشکل روزمره مردم آمریکا ایران نیست؛ مردم ما صبح که از خواب بیدار می شوند به فکر سر کردن با فیش حقوقی و ثبات اقتصادی هستند.»
«استیو ایزریال» نماینده دموکرات نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه پس از دیدار با جو بایدن معاون رییس جمهوری، در مصاحبه با خبرنگاران با تاکید براینکه توافق نامه هسته ای با ایران مهمترین مسأله در روابط خارجی آمریکاست که مجلس آن را بررسی خواهد کرد، افزود: با مرور کلی توافق نامه چند مشکل به چشم می خورد اما نیاز به بررسی بیشتر و دقیقتر دارد. 

وی تصریح کرد که اوباما تمام ابزار خود را برای متقاعد کردن نمایندگان آمریکا برای موافقت با این توافق نامه به کار خواهد برد.

این نماینده مجلس نمایندگان، حضور دموکراتها در دیدار با جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا را پررنگ عنوان کرد و افزود: تمام دموکرات های مجلس سنا در این جلسه حضور داشتند به طوری که صندلی خالی وجود نداشت.

ایزریال ادامه داد: بایدن در این جلسه ضمن ارایه توضیحاتی درباره مسائل تکنیکی توافق نامه، گفت که فکر دستیابی به توافق با ایران برای وی دور از باور بوده است؛ با این حال از آن به طور کامل حمایت خواهیم کرد.

وی در واکنش به اعلام مخالفت زودهنگام جمهوری خواهان با توافق نامه نیز گفت: «چطور ممکن است بدون خواندن توافق نامه، با آن مخالفت کرد؟

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان 60 روز فرصت دارد تا توافق نامه 100 صفحه ای ایران و 1+5 را بررسی کنند. برخی مخالفان که برای افزایش مدت بازبینی به 60 روز سخت تلاش می کردند، هنوز یک روز از آن سپری نشده، به این جمع بندی رسیده اند که با توافق نامه مخالف اند! 

این نماینده دموکرات خطاب به مخالفان توافق گفت: «چطور ممکن است از توافق نامه ای که هنوز خوانده نشده است، به عنوان توافق بد یاد کنید؟ 

وی خاطرنشان کرد: «با وجود اینکه مسأله ایران موضوعی بسیار حساس در امنیت ملی و روابط خارجی ایالات متحده است اما مشکل روزمره مردم آمریکا نیست؛ مردم ما صبح که از خواب بیدار می شوند به فکر سر کردن با فیش حقوقی و ثبات اقتصادی هستند.»

وی گفت: پیش بینی می شود سپتامبر امسال(شهریورماه) اوج بحثها درباره مسأله هسته ای ایران در مجلس سنا و نمایندگان آمریکا باشد. 

به عقیده ایزریال، سیاست کاخ سفید بیشترین نفوذ را برجو حاکم بر بازبینی ها و نظر نهایی نمایندگان و سناتورها (درباره توافق هسته ای) خواهد داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر