۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۵۲۷۱
عبدالله گل:
عبدالله گل رییس جمهور سابق ترکیه، توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 را بزرگترین پیروزی دیپلماسی بعد از پایان جنگ سرد خواند.
عبدالله گل با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد : این توافق که نمونه موفق دیپلماسی است ، نمونه ای برای حل سایر منطقه است و می تواند حل مشکلات منطقه را تسهیل کند.

رییس جمهور سابق ترکیه با اشاره به اینکه در دوران نخست وزیری و ریاست جمهوری خود با مساله ای هسته ای ایران از نزدیک در ارتباط بود و در راستای حل آن تلاش کرده و به تهران نیز سفر کرده بود، گفت: ترکیه در برخی برهه ها میزبان مذاکرات هسته ای بود ، اکنون نیز از نتیجه حاصله بسیارخرسند هستم.

عبدالله گل افزود: روسای جمهور و وزیران خارجه ایران و آمریکا که به رغم فشارهای داخلی و خارجی با جسارت این مساله را پی گرفتند که شایان تقدیر هستند.

گل در بخش پایانی پیام خود افزود: قراردادهای بزرگ در عمل ممکن است به مشکلاتی برخورد کنند ، ولی برای ممانعت از این مساله تمامی طرفین می باید با حساسیت و بطور سازنده عمل کنند.

عبدالله گل رییس جمهور سابق ترکیه با حساسیت ویژه ای مساله هسته ای ایران را دنبال می کرد و در دوران ریاست جمهوری وی چندین دور مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 در استانبول برگزار شد.

گل به مناسبتهای مختلف در پیامهای خود در دوران ریاست جمهوری بارها حمایت خود از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را اعلام داشته بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر