۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۵۰۳
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد: حواشی سریال مختارنامه و موضوع تخریب دکور پرهزینه آن در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی شد.
به گزارش پایداری ملی، سید علی طاهری زارع‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: عدم پرداخت اجاره بهای زمینی که دکورهای سریال مختارنامه در آن قرار گرفته موجب شد تا مالک زمین به دنبال تخریب دکورهای این مجموعه تاریخی باشد.

وی افزود: این دکورها قابلیت استفاده و به کارگیری در فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی را دارا هستند به همین دلیل ابهامات موجود در این باره از صدا و سیما پرسیده شده و انتظار می‌رود که پاسخ قانع کننده‌ای به نمایندگان داده شود.

طاهری ادامه داد: موضوع دیگری که در جلسه‌ی عصر یک‌شنبه کمیسیون بررسی شد مشکلات تهیه کاغذ در چند ماه اخیر بود که این موضوع مشکلات فراوانی را برای ناشران کتاب و مطبوعات ایجاد کرده است و در این رابطه مکاتباتی با وزارت ارشاد انجام شده است و منتظر پاسخ وزارت ارشاد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه کمیسیون نماینده کمیسیون فرهنگی در شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور معرفی شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: ادامه بررسی طرح خط مشی و اداره صدا و سیما و نظارت بر آن، دیگر موضوع جلسه نمایندگان بود که یکی از موارد آن، بحث شورای عالی نظارت بر این سازمان است. بر همین اساس نماینده قوه قضاییه در شورای عالی نظارت بر صدا و سیما درباره خلأهای قانونی و چالش‌هایی که این شورا با آن مواجه است، مباحثی مطرح کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر