۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۱۴۸۸۶
FBI گزارش داد:
طبق گزارش FBI حملات باج افزاری که موجب قفل شدن فایل های کاربران می شوند، آنها را متحمل پرداخت خسارت 18 میلیون دلاری می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، در خبر نامه ی آنلاین "مرکز طرح شکواییه های جرایم اینترنتی" آمده است: تبعات مالی حملات باج افزاری بیش از آن چیزی است که تصور می شود. به گونه ای که قربانیان علاوه بر پرداخت باج برای گشوده شدن فایل هایشان باید هزینه های قانونی و هزینه های اقدام متقابل فنی آن را نیز که روی هم رفته معادل 18 میلیون دلار می شود را پرداخت کنند.

مشکل گیر افتادن در دام باج افزارها از آن جایی آغاز می شود که قربانی بر روی تبلیغ، ایمیل یا فایل پیوست آلوده ای کلیک و یا وب سایت آلوده یی را بازدید می کند. به محض آلوده شدن سیستم قربانی به گونه ای از باج افزار، فایل های قربانی از سوی این باج افزارها رمز نگاری می شوند.

اگرچه FBI تلاش مستمر و پیگیری را برای مقابله با باج افزار ها صورت می دهد ، اما کشف آن ها کاری بس دشوار است.

نه تنها کمپین های فیشینگ و ایمیل برای به دست آوردن سود بیشتر اقدام به انتشار بدافزار در سرتاسر سیستم قربانی می کنند، بلکه برای در امان ماندن از شناسایی، باج افزار را به سرورهای کنترل فرماندهی در شبکه تاریک متصل می کنند.

طی این حملات معمولاً باج به صورت Bitcoin(ارز دیجیتال)درخواست می شود که نسبت به نقل و انتقالات بانکی سریع تر و ردیابی آن مشکل تر است.

در مدت بیش از 1 سال حدود هزار شکایت راجع به حملات باج خواهی به دست مرکز طرح شکواییه رسیده است. در این مدت این مرکز کوشیده است با عرضه ی کیت های نجات، به کاربران کمک کند تا بدون پرداخت باج، فایل های خود را رمزشکنی کنند.



پاپسا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر