۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۱۴۷۸۵
مقامات وزارت بهداشت کره جنوبی روز پنجشنبه از کشته شدن دو نفر و ابتلای سه فرد دیگر به بیماری سندروم تنفسی خاورمیانه (مرس) خبر دادند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، پس از آنکه روند قربانی گرفتن مرس بعد از چهار روز متوقف شده بود، مسوولان بهداشتی کره جنوبی امروز اعلام کردند که دو نفر دیگر بر تعداد کشته ها افزوده شده است.

براساس این گزارش تا صبح امروز - پنجشنبه - 29 نفر در کره جنوبی بر اثر ابتلا به مرس جان خود را از دست دادند و تعداد مبتلایان به این بیماری نیز به 180 نفر رسیده است.

وزارت بهداشت کره جنوبی همچنین اعلام کرد که نرخ مرگ و میر بیماران مرس در این کشور به 16 درصد رسیده که نسبت به روزهای گذشته نشان دهنده یک درصد رشد است.

این گزارش همچنین از ترخیص 74 نفر از بیماران از بیمارستانها و مراکز درمانی پس از بهبودی کامل حکایت دارد.

این در حالیست که حدود 5 هزار نفر دیگر نیز در منازل و مراکز بهداشتی در قرنطینه بسر می برند.

با این حال مقامات کره جنوبی می گویند شیوع مرس، نقطه اوج خود را پشت سر گذاشته است و این بیماری ممکن است تا پایان این ماه از بین برود.

روند رو به گسترش این بیماری و ایجاد شرایط نگران کننده در کره حتی باعث شده «کیم موو سونگ» رئیس حزب حاکم «سائه نوری» از مردم کشورش بخواهد در یک حرکت متحد و هماهنگ به کمک نیروهای درمانی و بهداشتی، به عنوان سربازان خط مقدم مقابله با مرس بشتابند تا کشور بیش از این قربانی این بیماری مهلک نگردد.

افزایش شمار کشته شدگان این بیماری مهلک در حالی روند صعودی خود را طی می کند که آثار سوء آن بر نهادهای مختلف این کشور بویژه نهادهای اقتصادی کاملا مشهود است.

شرایط خاص پیش آمده برای کره جنوبی حتی باعث شده «پارک گئون هی» رئیس جمهور، خواستار تلاش برای حفظ ثبات اقتصادی کشور شود. او شرایط را نگران کننده و فراتر از تصورات عمومی دانسته است.

دولت کره جنوبی نیز که از سوی مردم به کوتاهی و ناکامی در پیشگیری از این بیماری متهم شده، با انتشار بیانیه ای از آنان عذرخواهی کرد و ابراز امیدواری کرد با کمک کارشناسان سازمان بهداشت جهانی و حمایت مردم این بیماری را تحت کنترل بگیرد، موضوعی که البته تاکنون رخ نداده است.

کره جنوبی اولین کشور شرق آسیا است که شهروندانش به این بیماری مبتلا می شوند. اولین مورد بیماری مرس در این کشور اواخر اردیبهشت ماه سالجاری با ابتلای یک مرد 68 ساله کره ای به این بیماری تشخیص داده شد.

ویروس مرس برای اولین بار حدود سه سال پیش در خاورمیانه مشاهده شد و براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی تقریبا 36 درصد موارد گزارش شده از مبتلایان به این بیماری به مرگ منتهی شده است.



ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر