۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۴۷۲۹
وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که احتمال حمله الکترونیک به وب‌سایت وزارت امور خارجه در حال بررسی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، یک مقام دولتی عربستان سعودی در مورد حمله سایبری به وب‌سایت وزارت خارجه این کشور در 22 می، ادعا کرده است که این حمله، یک حمله سایبری نبوده، بلکه یک حمله الکترونیک بوده است و وزارت خارجه در حال بررسی این موضوع است.

اسامه نوگالی، سخنگوی وزارت امور خارجه عربستان، در این باره گفته است:«مطالبی که هم‌اکنون در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها در زمینه حمله سایبری به وزارت خارجه عربستان وجود دارد مربوط به حمله الکترونیک است و حمله سایبری نیست.» وی در ادامه مدعی شده است:«تجهیزات مورد استفاده در وزارت خارجه عربستان، از لحاظ فناوری در بالاترین سطح ممکن قرار داشته و اصولاً یک حمله سایبری بر روی آن غیرممکن است. اسناد موجود در این وزارتخانه نیز محافظت شده است و فقط از طریق حمله الکترونیک می‌توان به آنها دسترسی پیدا کرد.»

نوگالی در ادامه ضمن هشدار مجدد به شهروندانی که قصد دسترسی به اسناد منتشر شده را داشته باشند گفته است که این اقدام، جرم است و دولت با آن برخورد خواهد کرد. وی همچنین ادعا کرده است که هکرهایی که به وزارت خارجه این کشور حمله کرده‌اند، به زودی دستگیر و مجازات خواهند شد.



سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر