۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷
کد خبر: ۱۴۷۲۳
گروهی از هکرها، سامانه‌های شرکت هواپیمایی LOT لهستان را هک کردند و باعث لغو شدن پرواز 1400 مسافر شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، مسئول شرکت هواپیمایی LOT پس از این حمله، در مورد احتمال به خطر افتادن دیگر شرکت‌های هواپیمایی هشدار داد. سامانه رایانه‌ای شرکت LOT در حدود ساعت 4 بعدازظهر به‌ وقت محلی لهستان هک شد. متخصصان حدود 5 ساعت زمان نیاز داشتند تا این مشکل را برطرف کنند.

بر اساس گفته‌های سخنگوی LOT، این حمله باعث لغو شدن 10 پرواز داخلی و بین‌المللی این شرکت شد. همچنین آدرین کوبیکی (Adrian Kubicki)، سخنگوی این شرکت گفت که زمان پروازهای بسیاری از مسافران دیگر این شرکت نیز تغییر کرد.

کوبیکی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که این اتفاق برای اولین بار است که می‌افتد. وی گفت که شرکت LOT امکانات رفاهی را برای مسافرانی که پرواز آنها کنسل شده بود فراهم کرد و پروازهای جایگزین را برای آنها در نظر گرفت. همچنین این شرکت در ادامه افزود که جان هیچ‌یک از مسافران به خطر نیفتاده و خود فرودگاه از این حمله نیز آسیبی ندیده است.کوبیکی افزود: "ما از سامانه‌های رایانه‌ای بسیار پیشرفته‌ای استفاده می‌کنیم، بنابراین این حمله ممکن است یک تهدید برای شرکت‌های فعال دیگر در صنعت هواپیمایی باشد."

در ماه دسامبر سال 2014، ایکائو یا سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری، گفت که جرایم سایبری یک تهدید جدی برای امنیت پروازها است و این سازمان قول می‌دهد که «فرهنگ امنیتی» را برای محافظت از کاربران در برابر هرگونه فاجعه تأسیس کند.
 
درباره LOT
شرکت هواپیمایی (LOT)، شرکت هواپیمایی لهستانی  است که در سال ۱۹۲۹ تأسیس شد و در حال حاضر به‌عنوان قدیمی‌ترین شرکت هواپیمایی جهان شناخته می‌شود که همچنان در این صنعت فعالیت می‌کند.
 
درباره ایکائو
ایکائو (ICAO) یا سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری؛ یک نهاد تخصصی سازمان ملل متحد است. مأموریت ایکائو هماهنگ‌سازی استانداردهای بین‌المللی پروازی و مدیریت خطوط هوایی در سطح جهان است. مقر دائمی ایکائو در مونترال کانادا است.



سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر