۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۴۶۶۸
پژوهش های جدید نشان داده است که با افزایش تهدیدات جرایم سایبری،بازار بیومتریک ها به آرامی رشد کرده و این فرم امنیت سایبری موردتوجه مصرف کنندگان،دولت ها و سازمان ها قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، بیومتریک ها به فناوری ها و ابزارهای احرازهویت(authentication) از قبیل تشخیص چهره،چاپ اثرانگشت و اسکن شبکیه اطلاق می شود. با منسوخ شدن ویژگی های امنیتی سنتی مبتنی بر کلمه عبور،این شیوه های ورود به سیستم های رایانه ای که دقیق تر بوده و هک کردن آنها دشوارتر است،متداول تر شده اند.

در هفته های اخیر یک سری پست درPloughshare Innovations blog روی این نکته تأکید کرده اند.طبق گزارش وب سایت، تحقیق انجام شده درVisa Europe نشان می دهد که 76% ازافراد 16تا24ساله  در انگلستان آمادگی دارند تا متدهای احرازهویت بیومتریک را جایگزین کلمات عبور نمایند و به اعتقاد69% از آنها این متد باعث تسریع و تسهیل زندگی آنها شده است.

این یافته ها نشان می دهند که مصرف کنندگان آماده و مشتاق برای استفاده از بیومتریک ها هستند.اخبار امنیت سایبری نشان می¬دهد که این امر به نوبه خود رشد مؤثری در بازار جهانی بیومتریک ها بدنبال خواهد داشت.

برطبق مطالعات ABI Research که درPloughshare Innovations نیز گزارش شده است،انتظار می رود که امسال درآمد بازار بیومتریک ها به بیش از 13.5میلیارد دلار(8.8میلیارد پوند) برسد.این موضوع ناشی از افزایش تقاضای امنیتی نهادهای دولتی دراروپا و امریکا در وسط این همه تروریسم سایبری و تهدید عمومی گروه های هکینگ می باشد.

بعلاوه،با توجه به رصد دقیق تر این بازار موفق توسط تحلیلگران،ABI پیش بینی می کند که هزینه کردن برای فناوری تشخیص بیومتریک ها تا سال 2017 همچنان ادامه خواهد داشت.

عنوان کردن تکنیک ها و ابزارهای منسوخ امنیت سایبری در هک های مشهور شرکت هایی همچون Sony وApple در 2014 راه گشا خواهد بود.بعلاوه،تهدید تروریسم سایبری به این معنی است که امن نگهداشتن داده ها و برنامه های کاربردی به اندازه حفاظت از مرزهای جغرافیایی حائز اهمیت است.



پاپسا

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر