۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۴۵۶۶
متخصصان چینی و روسی موفق به شکستن رمز فایل‌هایی شدند که ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا از این نهاد اطلاعاتی به جهان آزاد انتقال داده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از فارس نیوز، به گفته یک منبع اطلاعاتی انگلیسی، کشورهای روسیه و چین با هک کردن فایل‌های اسنودن به اطلاعات حساسی دسترسی پیداکرده‌اند. 

رمز فایل‌هایی که ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، از این نهاد اطلاعاتی منتشر کرده است توسط متخصصان چینی و روسی گشوده شد.

رمزگشایی این فایل‌ها نگرانی شدید نهادهای جاسوسی آمریکا و انگلیس را در پی داشته و آنها را مجبور به فراخواندن برخی مأمورانشان در دیگر کشورها کرده است. این امر اجرای برخی عملیات جاسوسی دو کشور را هم با چالش مواجه ساخت.

ادوارد اسنودن در سال ۲۰۱۳ پس از جمع‌آوری اسناد و اطلاعات محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا ذخیره‌شده بر روی فایل‌های رمزگذاری از آمریکا خارج شد و در حال حاضر به‌عنوان پناهنده سیاسی در روسیه زندگی می‌کند. 

افشای بخش اندکی از اطلاعاتی که او در اختیار دارد، نشان می‌دهد که ده‌ها شرکت فناوری و غول‌های مخابراتی آمریکا با آژانس امنیت ملی برای استراق سمع و سرقت اطلاعات خصوصی شهروندان در سراسر جهان همکاری می‌کنند.

یک منبع اطلاعاتی انگلیسی که نام وی فاش نشده در این مورد گفته است: روسیه و چین با هک کردن فایل‌های اسنودن به اطلاعات حساسی دسترسی پیداکرده‌اند. اسنودن خسارت غیرقابل محاسبه‌ای وارد کرده است. در برخی موارد، نهادهای جاسوسی ما مجبور به خارج کردن مأمورانشان در حین انجام عملیات شده‌اند تا از شناسایی شدن و مرگ آنها جلوگیری کنند.

تعداد فایل‌های طبقه‌بندی‌شده محرمانه‌ای که در اختیار اسنودن بوده، بیش از یک‌میلیون مورد بوده که حال اطلاعات همه آنها در اختیار مسکو و پکن قرارگرفته است. 

در این فایل‌ها، جزییات روش‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس و اطلاعات مربوط به آنها ذخیره‌شده و همین امر لو رفتن افراد دخیل در چنین اقداماتی را قطعی می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر