۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۴۵۶۱
به گزارش برخی خبرگزاری‌ها، هکرها توانستند به سامانه دفتر نیروهای نظامی لیتوانی نفوذ و اطلاعات نظامی این کشور را فاش کنند.
اخیراً گروهی از هکرها توانستند وارد سامانه‌ی اصلی دفتر نیروهای نظامی لیتوانی شوند. این هکرها می‌گویند این کشور کوچک در منطقه بالتیک برنامه‌های بزرگی در سر دارد که ازجمله آن‌ها جدا کردن منطقه کالینینگراد از روسیه است. روزنامه دلفی لیتوانی با اشاره به اظهارات این هکرها نوشت که رزمایش‌های اخیر کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در کشورهای بالتیک و لهستان به‌نوعی آماده‌سازی برای این اقدام بود. بلافاصله پس از انتشار این گزارش، اطلاعات موردنظر از روی پایگاه اینترنتی نیروهای نظامی لیتوانی برداشته شد. یکی از سخنگویان وزارت دفاع لیتوانی گفت که در حال حاضر جزئیات این مسئله تحت بررسی است. این خبر در حالی اعلام شد که اکنون نزدیک به ۲۱۰۰ نفر از نیروهای ناتو از ۹ کشور عضو در بالاترین سطح آمادگی خود در لهستان مستقر و در حال انجام تمرینات نظامی در شمال غرب این کشور هستند.
همچنین قرار است در تابستان امسال، رزمایشی تحت عنوان «سپر متحد» در لهستان برگزار شود. چهارده هزار نیروی نظامی از نوزده کشور عضو ناتو و سه کشور شریک آن در این رزمایش شرکت خواهند کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر