۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۵۰۹
مدیران البرز با شرکت در دوره آموزشی با حضور استاندار البرز با موضوعات مختلف درحوزه پدافند غیرعامل سایبری آشنا شدند.
در این دوره آموزشی یک روزه شماری از مدیران دستگاه های اجرایی نیز حضور داشتند، سرمایه های یک کشور به چهار دسته فیزیکی، سایبری، انسانی، ملی و معنوی تقسیم و بر ارزیابی و استفاده بهینه از آنها تاکید شد.

عضو انجمن علمی سازمان پدافند غیرعامل کشور در این دوره آموزشی فضای سایبری را شبکه ای رایانه ای و ارتباطی وابسته به یکدیگر خواند که از زیرساخت های فناوری اطلاعات، تجهیزات سخت افزاری و نرم افزارهای کاربردی بهره مند است.

حمید رضا کاووسی افزود: مجموعه اقدامات و فعالیت هایی که بدون استفاده از سلاح سبب ایجاد امنیت، پایداری و ایمنی در فعالیت های سایبری شده و مهاجم را از دست یابی به اهداف خود باز می دارد پدافند غیرعامل سایبری است.

وی خاطرنشان کرد: امنیت به معنای محرمانه ماندن و ایمنی به معنای سالم بودن سرمایه ای و پایداری بدون ایجاد وقفه خواهد بود.

این عضو انجمن علمی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ایجاد امنیت در فضای سایبری از وظایف اصلی پدافند غیرعامل سایبری است که درسطوح فردی و اجتماعی قابل ارزیابی است.

کاووسی اضافه کرد: در سطح جنگ های سایبری می توان سناریوهای شناسایی به منظور تهاجم سایبری با حمایت دولت ها با هدف جمع آوری اطلاعات برای برنامه ریزی تهاجم های سایبری بعدی را اشاره کرد.

یورش سایبری با هدف بسترسازی برای هرج و مرج و شورش مردمی ،یورش سایبری با هدف از کار انداختن تجهیزات و تسهیل تهاجم فیزیکی، یورش سایبری به عنوان مکمل تهاجم فیزیکی ، تهاجم سایبری با هدف تخریب یا اختلال گسترده از دیگر سناریوهای جنگ های سایبری به شمار می رود.

وی کاهش آسیب پذیری زیرساخت های سایبری، افزایش پایداری وتولیدقدرت درحوزه سایبری، تداوم فعالیت های ضروری سایبری کشور، ارتقا پایداری ملی زیرساختهای سایبری کشور ،گسترش تولید داخلی و بومی سازی سامانه های مبتنی بر حوزه سایبری، تسهیل مدیریت بحران در زیرساخت های سایبری کشور را از کارکردهای اصلی پدافند سایبری عنوان کرد.

کاووسی یادآورشد: اکنون با ارایه طرح تداوم خدمات و فعالیت های ضروری درصورت بروز بحران سایبری، تعیین تهدیدات سایبری مراکز و شبکه های تعیین سطح شده، ارایه راهکار پدافندی به منظور کاهش آسیب پذیری ها و مقابله با تهدیدات سایبری گام های اساسی برای امن سازی زیرساخت های سایبری و اجرای نظام پدافند غیرعامل سایبری درحال انجام است.

دوره آموزشی پدافند غیرعامل سایبری شامل 40 دوره است که تاکنون چهار دوره از ان دراستان البرز برگزار شده و در پایان هر دوره از طریق ازمون از بین شرکت کنندگان به تعداد محدودی کارت مربیگری صادر می شود .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر