۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۴۴۹۷
کارشناس اتریشی تاکید کرد
خانم کارن کنایسل کارشناس اتریشی امور خاورمیانه تاکید کرد که « رژیم آل سعود در ایجاد|، حمایت و کمک به گروه تروریستی تکفیری داعش دست دارد».
کنایسل درگفت وگو با روزنامه اتریشی « فنر تسایتونگ» افزود: آموزه های تندروی که رژیم سعودی به دانش آموزان در مدارس تعلیم می دهد و در کتب درسی منتشر می کند و در اختیار میلیون ها نوجوان و جوان قرار می گیرد و همچنین سخنرانی های شیوخ تندرو سعودی که دیگران را کافر می خوانند در پیدایش گروه تروریستی تکفیری داعش نقش داشته است.

این کارشناس اتریشی که بخشی از گفت وگویش را پایگاه لبنانی العهد منتشر کرده، معتقد است که « رژیم آل سعود کمک های مالی برای تغذیه اندیشه تندروی درهرمکانی را تامین می کند و این کمک ها در ایجاد و رشد گروه تروریستی تکفیری داعش تاثیر زیادی داشته است».

وی خاطرنشان کرد: آل سعود که پیشتر از گروه القاعده برای مقابله با اتحاد جماهیر شوروری سابق در افغانستان حمایت همه جانبه از جمله مالی می کرد امروز هم از داعش حمایت می کند.

کنایسل با بیان اینکه « آل سعود نمی خواهد به عنوان حامی داعش ظاهر شود»، تصریح کرد: تصمیم های رژیم سعودی فقط در اختیار پادشاه نیست بلکه شاهزادگان آل سعود و رجال دینی صاحب نفوذ هم در راه روهای سیاست سعودی نقش آفرینی می کنند.

این کارشناس اتریشی تاکید کرد که رژیم سعودی و دیگر شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس از تحولاتی که در مرزهای آنها با همسایگان می گذرد در امان نخواهند بود و دامنه جنگ در یمن و عراق به عربستان کشیده می شود و این در حالی است که آل سعود با مشکلات و تهدیدات داخلی هم مواجه است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر