۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۴۴۷۶
انجمن نفتی ژاپن مورد حمله سایبری قرار گرفت. تعداد رایانه‌های آلوده هنوز مشخص نشده است.
انجمن نفتی ژاپن در طی یک حمله برنامه ریزی شده سایبری، هدف حمله هکرها قرار گرفت و به نظر می‌رسد حجم بالایی از رایانه‌های این مجموعه عظیم نفتی به ویروس ناشناخته‌ای آلوده‌شده باشند. منابع محلی گزارش دادند که هنوز مدرکی مبنی بر اینکه آیا اطلاعاتی در این حمله به سرقت رفته است یا خیر موجود نیست. البته این نکته نیز بیان شده است که آنها دقیقاً نمی‌دانند چه تعداد رایانه مورد این حمله واقع‌شده‌اند. هنوز هیچ مدرکی هم از عامل یا عاملان احتمالی این حمله در دسترس نیست.
انجمن نفتی ژاپن (PAJ) متشکل از 18 پالایشگاه و توزیع کننده در ژاپن است که در سال 1955 در توکیوی ژاپن تأسیس شده است. این انجمن مسئولیت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در ژاپن را بر عهده دارد. همچنین وظایفی از جمله انتشار اطلاعات مهم در زمینه صنعت نفت و تحقیق و توسعه نیز بر عهده این انجمن است.
موسسه ملی اطلاعات و فناوری ارتباطات ژاپن با ادعایی جالب در ابتدای سال جاری میلادی عنوان کرده است که ژاپن در سال گذشته حداقل 25 میلیارد بار مورد تهاجم هکرها قرار گرفته که 40 درصد این حملات از جانب چینی‌ها صورت پذیرفته است. سایر منابعی که از جانب آنها حملات بر علیه ژاپن صورت گرفته شامل کره جنوبی، روسیه و ایالات متحده آمریکا می‌شود. ژاپن یکی از کشورهایی است که به تازگی قراردادهای عظیمی با آمریکا در زمینه تقویت امنیت سایبری خود امضا کرده است. آمریکا نیز قصد دارد تا با تقویت ژاپن، این کشور را به اهرم فشار خود در منطقه علیه کشورهایی نظیر کره شمالی، چین و ایران تبدیل کند؛ بنابراین باید دید که ژاپن و هم‌پیمان راهبردی‌اش یعنی آمریکا، از این حمله برای جوسازی علیه کدام کشور استفاده خواهند کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر