۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۴۴۳۵
مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان :
مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان گفت : در پدافند غیرعامل ما با یک دشمن هوشمند روبرو هستیم که وظیفه ما کم اثر کردن تهدید دشمن است در حالیکه تمام آنچیزی که در بحران ها اتفاق می افتد ، مانور و عملیات است و هوشمند نیست.
جواد شفیعی ثابت روز چهارشنبه در کارگروه بهداشت و درمان در پدافند غیرعامل با اشاره به تفاوت بحران با پدافند غیرعامل افزود : گام اول در پدافند غیرعامل جلوگیری از تلفات انسانی است.

وی با اشاره به این که تهدیدات دشمن ، فزاینده ، در اشکال متنوع و غیرنظامی است ، اظهار کرد : برای نخستین بار نیم تا دو درصد بودجه کشور برای پدافند غیرعامل ابلاغ شده است.

وی برگزاری مانور برای درگیر کردن دستگاهها جهت آمادگی در شرایط بحرانی را قابل اهمیت دانست و افزود : طراحی مانور باید توسط دستگاه های امنیتی انجام شود.

شفیعی ثابت همچنین برخی آموزش ها در پدافند غیرعامل را برای عموم مردم ضروری دانست و گفت : طراحی مانور عملیاتی باید حد اکثر مردم یک شهر را درگیر کند تا آمادگی بهتری در مواقع ضروری پیش آید.

وی تصریح کرد : پدافند غیرعامل باید به عنوان آینده پژوهی باشد و شاید تا سال ها بعد هم نیازی به اجرای آن نداشته باشیم اما باید آمادگی لازم را برای هر نوع حادثه ای داشته باشیم.

شفیعی ثابت با تاکید بر ضرورت هماهنگی و برخورداری همه کارگروه ها از اطلاعات و امکانات و برنامه های کل مجموعه تصریح کرد : به طور مثال در پدافند غیرعامل همه باید بدانند بیمارستان معین در زمان بحران کدام است.

وی تاکید کرد : باید پیش بینی های لازم را انجام داد و برای موضوعات مختلف برنامه ریزی کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جلسه گفت : همانطور که در بیماریها باید پیشگیری کرد، در پدافند غیرعامل هم باید پیشگیری کرد و پیش بینی های لازم را انجام داد.

انوش برزگر افزود : باید کاملا آمادگی لازم را برای مقابله با حوادث و بحران ها داشته باشیم.

وی تصریح کرد : اگر پیشگیری ، پیش بینی و برنامه ریزی و آینده نگری انجام شود ، از بسیاری از اتفاقات بعد از حادثه جلوگیری می شود.

به هر اقدام غیر مسلحانه ای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی ، ساختمان ها ، تاسیسات ، تجهیزات ، اسناد و شریان های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن می شود ، پدافند غیرعامل گفته می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر