۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۴۳۹۲
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داد:
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: چهار فروند پهپاد برای بررسی، شناسایی و رصد شرایط جنگل‌ها، مراتع و محیط زیست در اختیار سازمان حفاظت از محیط زیست قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از فارس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی کشور در حاشیه بازدید از رصدخانه ملی ایران از تحویل چهار فروند پهپاد به سازمان حفاظت از محیط زیست برای بررسی، شناسایی و رصد شرایط جنگل‌ها، مراتع و محیط زیست به سازمان حفاظت از محیط زیست خبر داد.

ستاری در این رابطه اظهار کرد: با در اختیار گذاشتن این پهپادها به سازمان محیط زیست شرایط لازم برای بررسی، شناسایی و رصد جنگل‌ها، مراتع و محیط زیست و اعلام شروع هرگونه آتش سوزی فراهم می‌شود.

وی افزود: این پهپادها می‌توانند با پرواز مداوم بر روی مناطق جنگلی، هرگونه آتش سوزی را در همان مراحل اولیه که قابل کنترل است گزارش کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری تاکید کرد: صنایع هوایی کشور ظرفیت تولید این پهپادها را در مقیاس مورد نظر برای جنگل‌های سراسر کشور دارد.

ستاری ادامه داد: آمادگی آن را داریم که از طریق شرکت‌های دانش بنیان، برای سازمان‌هایی همچون سازمان بحران مدیریت بحران کشور و سازمان‌های امدادی در صورت اعلام نیاز، با ساخت و طراحی پهپاد، نیازهای آنان را برطرف کنیم.

وی در ادامه از تبدیل یک فروند هواپیما به هواپیمای آتش نشان برای اطفای حریق جنگل‌های کشور خبرداد و افزود: این هواپیما با تغییرات و بهینه سازی، قادر است حجم زیادی از آب را روی سطح وسیعی از آتش جنگل‌ها تخلیه کند.

ستاری در خاتمه گفت: این هواپیما قادر است 20 تن مواد ضدحریق برای اطفای حریق حمل کند و تا آخر آبان امسال برای استفاده در مناطقی که دسترسی به آتش نشانی نیست به سازمان های امداد و نجات تحویل داده می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر