۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۴۳۶۷
اوگاندا، کنیا و سودان جنوبی قراردادی در مورد امنیت سایبر برای حفاظت از پروژه‌های نفتی و حمل‌ونقل امضا کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از سایبربان،با توجه به اکتشافات نفتی اوگاندا در سال ۲۰۰۶ و بشکه‌های نفتی متعددی که در کنیا وجود دارد مسأله امنیت سایبر در کشورهای آفریقایی بیش‌ازپیش احساس می‌شود. همچنین با توجه به پروژه خط راه‌آهن این کشورها که برای انتقال نفت از اوگاندا، کنیا و سودان جنوبی به کار می‌رود اهمیت امنیت سایبر این پروژه نیز برای کشورهای این منطقه مهم است.

این قرارداد در دهمین نشستی که در کریدور شمالی برگزار شد به امضای رؤسای جمهور این کشورها رسید. یکی از سفیران اوگاندا گفت: «این قرارداد امنیت سایبر برای منطقه ما بسیار مهم خواهد بود. اگر شما در زمینه راه‌آهن و لوله‌های نفتی سرمایه‌گذاری کنید ولی برای امنیت و حفاظت از آنها سرمایه‌گذاری نکنید فقط اتلاف هزینه کرده‌اید.»

یکی از شرکت‌کنندگان این نشست نیز گفت: «همان‌طور که ما در مورد مشکلات و پروژه‌های مختلف صحبت می‌کنیم، مجرمین و هکرها از پلتفرم‌های قدرتمند اینترنتی برای ارتباطات و سرقت پول استفاده می‌کنند.»

در مورد مسأله امنیت سایبر لوله‌های نفت، لازم به ذکر است که آمریکا نیز ادعا کرده سامانه‌های مربوط به لوله‌های نفت و گاز این کشور از یازده سپتامبر ۲۰۱۱ به بعد موردحمله سایبری قرار گرفتند. مثلاً در سال ۲۰۱۲ گروه پاسخگویی به حوادث سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا ادعا کرد که به لوله‌های گاز این کشور حملات مداومی صورت گرفت و شرکت‌های گاز آن نیز مورد حملات فیشینگ واقع شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر