۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۴۳۱۸
دولت آمریکا طی یک بیانیه ی مشترک با دولت ژاپن، به صورت رسمی از هم پیمان آسیایی خود در برابر حملات سایبری اعلام حمایت کرد. طی تصمیم گرفته شده قرار است دولت آمریکا با گسترده کردن چتر دفاعی خود، جلوی حملات آنلاین احتمالی به تأسیسات زیربنایی و پایگاه های نظامی ژاپن را بگیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از پاپسا،دولت آمریکا طی یک بیانیه ی مشترک با دولت ژاپن، به صورت رسمی از هم پیمان آسیایی خود در برابر حملات سایبری اعلام حمایت کرد. طی تصمیم گرفته شده قرار است دولت آمریکا با گسترده کردن چتر دفاعی خود، جلوی حملات آنلاین احتمالی به تأسیسات زیربنایی و پایگاه های نظامی ژاپن را بگیرد.

هر دو کشور آمریکا و ژاپن به شدت از تهدیدات سایبری به خصوص از ناحیه ی دو کشور چین و کره ی شمالی بیمناک اند. در شرایطی که آمریکا در حال سرمایه گذاری هنگفت بر روی مقابله و انجام اقدامات تلافی جویانه ضد حملات آنلاین است، کشور ژاپن که در حال حاضر میزبانی یکی از بزرگترین قشون نظامی آمریکا در آسیا را عهده دار است، با سرعت کندتری برای تقویت دفاع سایبری اش عمل می کند به گونه ای که در مقایسه با 6 هزار نیروی پنتاگون آمریکا، تنها 90 عضو در واحد دفاع سایبری ارتش دارد.

به گفته ی یکی از متخصصین ژاپن در زمینه ی دفاع سایبر، از آن جا که ژاپن در حال آماده سازی کشورش برای المپیک 2020 در توکیو است و با توجه به رشد فزآینده ی حملات سایبری، قرار است از این پس، هر گونه تجاوز و حمله به وب سایت های دولتی در این کشور هر چند ثانیه یکبار رصد شود.

طی یک بیانیه رسمی که روز شنبه منتشر شد وزارت دفاع ژاپن متعهد شد که به طور جد با Self-Defense Forces و U.S. Forces برای پرداختن به تهدیدات سایبری که تأسیسات حساس زیر بنایی ژاپن را هدف قرار داده اند همکاری کند.

در پی حملات صورت گرفته به شرکت هایی مثل Sony Pictures Entertainment، Ash Carter وزیر دفاع آمریکا در دیدار با Gen Nakatani همتای ژاپنی خود در سنگاپور، از راهبرد سایبری جدید ارتش آمریکا با تمرکز بر روی اقدامات تلافی جویانه از طریق سلاح های سایبری پرده برداشت.

در پی انتشار این خبر ، وزارت دفاع چین با ابراز نگرانی از راهبرد جدید آمریکا اعلام کرد: اتخاذ این سیاست موجب اوج گرفتن تنش های امنیتی در اینترنت خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر