وی با اشاره به راه اندازی ستاد تبلیغات دفاعی در ستادکل نیروهای مسلح، گفت: خوشبختانه ستاد تبلیغات دفاعی با استحکام بیشتر و تعریف جدید راهاندازی شد که این ستاد مربوط به کل کشور بوده و فقط مربوط به نیروهای مسلح نیست و در شرایط حساس جنگ نرم و حتی جنگ سخت به ما کمک میکند تا مدل رفتار رسانهای و تبلیغاتی خود را مشخص کنیم.
وی همچنین گفت: خوشبختانه با ابلاغ فرماندهی کل قوا اخیرا قرارگاه جنگ نرم هم راه اندازی شده تا در عرصه کشوری و لشکری بتوانیم مصاف تعریف شده تری با دشمنان جمهوری اسلامی داشته باشیم.
جزایری تصریح کرد: ما اخیرا اتاق فکر فیلم و سینما را هم راهاندازی کردهایم که اشراف احاطهگونهای به ما در عرصه سینما میدهد و برای قرارگاه جنگ نرم بسیار مفید است و بخشی از آن که مربوط به نیروهای مسلح بوده و قرار است سند بالا دستی فیلم و سینمای نیروهای مسلح را مشخص کند و در عرصه فیلم، سینما و سریال و یا شهرکهای سینمایی چگونه عمل کردن ما را معین کند.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: شرایط جنگ نرم و عملیات روانی که روزبروز پیچیدهتر میشود و موجب میشود به این نکته توجه داشته باشیم دشمن دست و پا بسته نیست بلکه قدرت، سابقه، تجربه، امکانات زیادی دارد و هزاران اتاق فکر علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته است، لذا در این شرایط چگونگی حضور نیروهای مسلح در رسانه حتما باید تعریف شده باشد.
وی با ذکر یک مثال گفت: گاهی رسانههای دشمن از نیروهای مسلح ایران چهرهای خشن و بسیار پرقدرت برای تبلیغ و ترویج ایرانهراسی نشان میدهند که این کار با اهداف خاصی صورت میگیرد و از طرف دیگر گاهی نیروهای مسلح ما را یک نیروی ضعیف، نحیف و کم اثر که گویا با حمله معمولی از پا درمیآید به تصویر می کشند، اما خصلتهای عملیات روانی، این برخورد دوگانه و چندگانه با یک پروژه را ایجاب کرده است.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با اشاره به اینکه مجموعه نیروهای مسلح این واقعیتها را شناختهاند و درک درستی نسبت به آنها دارند، گفت: رسانه ملی به این نکات اهتمام دارد و امیدواریم همکاریهای بیشتر خود را با صدا و سیما داشته و انشاءالله پیامرسان صدیق و صادقی برای انقلاب اسلامی باشیم.