۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۳۹۶۸
اجلاس عملیات دفاعی فضای سایبر و اطلاعات با حضور چهره‌های برجسته‌ی امنیت سایبر آمریکا و اسرائیل در شهر واشنگتن برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی ،سخنگوهای این اجلاس از مقامات دولتی کنونی و سابق آمریکا و اسرائیل و متخصصان سایبری از سازمان سیا، وزارت امنیت داخلی آمریکا، سازمان‌های امنیتی نظامی و دولتی اسرائیل، نمایندگان ارشد سازمان‌های زیرساخت‌های ملی، نمایندگان بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ امنیت سایبر بودند. مقاماتی که فناوری‌های جدید سایبری را معرفی کردند نیز در این اجلاس حضور داشتند. از سخنرانان شهیر این اجلاس می‌توان به اشخاص زیر اشاره کرد:

رابرت بیگمن (Robert Bigman)؛ یکی از اعضای قبلی بخش امنیت اطلاعات سازمان سیا
آری شوالی (Ari Shuali)؛ رئیس بخش اطلاعات وزارت اطلاعات اسرائیل
عوزی موسکویچ (Uzi Moscovitch)؛ از فرماندهان ارتش اسرائیل
ناتان لسر (Nathan Lesser)؛ معاون مدیر مرکز تعالی همکاری‌های دفاع سایبر ناتو

به‌علاوه بیست‌وپنج شرکت نوپای اسرائیلی راه‌حل‌های پیشرفته‌ی خود را در مورد موضوعات طرح‌شده در این اجلاس ارائه کردند.

در اجلاس امسال بسیاری از چالش‌های اصلی امنیت سایبر و آینده‌ی این چالش‌ها موردبحث و گفت‌وگو قرار گرفت. موضوعاتی که در این اجلاس موردبحث قرار گرفت عبارت بودند از: زیرساخت‌های حیاتی و حراست‌های اقتصادی از آن، اطلاعات سایبری، عملیات سایبری، جرائم و تروریسم سایبری، فناوری‌های دفاعی جدید، سیاست‌های ملی و راهبردهای آن، دفاع سایبر و سیاست‌ها و لوایح و مقررات مربوط به آن بود. لازم به ذکر است که تمرکز این اجلاس بر روی همکاری‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در زمینه‌ی سایبر بود.

عوزی موسکویچ، از سخنرانان این اجلاس، گفت: «بسیار دشوار است که ما دشمن و رقیب خود را تشخیص دهیم. فناوری‌های جدید رشد یافته است اما بدون آگاهی و علم در مورد تهدیدات جدید سایبری. مشکل این است که ما با استفاده از این فناوری‌ها پاسخ مناسبی به تهدیدات دهیم.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر