۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۳۹۲۷
شرکت هواپیمایی آمریکایی یونایتدایرلاین برای کشف حفره‌های امنیتی به متخصصان امنیتی، جایزه یک میلیون دلاری می‌دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، شرکت هواپیمایی آمریکایی یونایتدایرلاین به هکرها و متخصصان امنیتی پیشنهاد کرد که حفره‌های امنیتی در سایت، برنامه‌های همراه و پرتال‌های آنلاین این شرکت را شناسایی کرده و در ازای آن، جایزه نقدی بگیرند. 

رقم این جایزه از ۵۰هزار دلار برای حفره‌های مربوط به برنامه‌نویسی سایت‌ها تا یک‌میلیون دلار برای مشکلات بسیار جدی در نوسان است. 

شرکت‌های گوگل، مایکروسافت و فیس بوک برای شناسایی حفره‌های بسیار خطرناک حداکثر ۲۰۰هزار دلار و برای شناسایی حفره‌های عادی تنها ۱۵۰۰ دلار جایزه پرداخت می‌کنند و همین اختلاف قیمت، جذابیت رقابت هکری یونایتدایرلاینز را افزایش داده است.

چند هفته پیش یک محقق امنیتی در حساب توییتر خود از نقص امنیتی خدمات وای – فای و شبکه تفریحی یونایتدایرلاین خبر داد که باعث شده بود امنیت مسافران برخی مدل‌های هواپیماهای ایرباس و بویینگ این شرکت به خطر بیفتد. 

این مسئله، شرکت هواپیمایی یونایتدایرلاین را به فکر انداخت تا به افرادی که آسیب پذیری‌های امنیتی خدمات این شرکت را اعلام کنند، جایزه بدهد؛ اما نکته جالب این است که برنامه مذکور برای شناسایی ضعف شبکه‌های وای – فای یا سیستم‌های تفریحی یونایتدایرلاینز نیست و این شرکت هشدار داده که تلاش برای هک کردن این سیستم‌ها برای شناسایی ضعف‌هایشان به تحقیقات جنایی علیه هکرها منجر می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر