۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۳۸۵۴
اولين همايش بيوتروريسم و تهديدات بيولوژيك در حوزه پدافند غير عامل با حضور 350نفر مورخ 22/02/94 با حضور پرفسور علي كرمي عضو هيئت علمي دانشگاه بقيةالله ، دكتر شادنوش رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان، هيئت رئيسه ،مديران و كاركنان دانشگاه و پازوكي مدير كل پدافند غير عامل استانداري ، و کا رشناسان ساير ارگان ها و ادارات استان در سالن زكرياي رازي دانشكده دندانپزشكي برگزار شد.

اولين همايش بيوتروريسم و تهديدات بيولوژيك در حوزه پدافند غير عامل با حضور 350نفر مورخ 22/02/94 با حضور پرفسور علي كرمي عضو هيئت علمي دانشگاه بقيةالله ، دكتر شادنوش رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان، هيئت رئيسه ،مديران و كاركنان دانشگاه و  پازوكي مدير كل پدافند غير عامل استانداري ، و کا رشناسان ساير ارگان ها و ادارات استان در سالن زكرياي رازي دانشكده دندانپزشكي برگزار شد.

دكتر شادنوش رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان در اين مراسم به اهمیت و نقش پدافند غیرعامل اشاره کرد و خواستار استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود به منظور پیشگیری و تشخیص به موقع مخاطرات و انجام ارزیابی به عنوان اولین اقدام در این خصوص شد .

وي افزود:  باید توجه داشت که تهدیدات آینده بسیار متفاوت تر از تهدیدات گذشته و فعلی است بنابراین باید با آمادگی کامل در بعد نظامی و غیر نظامی و تقویت پدافند غیر عامل در سطح ملی و همچنین نهادهای دفاعی کشور از نیروی انسانی تا منابع و تاسیسات ، کشور را در مقابل خطرات تقویت کرد.

عباس پازوكي مديرعامل پدافند غير عامل استانداري سمنان بيان كرد: متاسفانه سلاح های بیولوژیک و بیوتروریسم بااستفاده از میکروبها و سموم و سایر عوامل زیستی برعلیه انسان – دام و محصولات کشاورزی می تواند درزمان صلح و بصورت مخفیانه نیز صورت گیرد بنابراین شیوع بیماریهای خاص دربین انسانها دام و محصولات کشاورزی می تواند بطور عمدی از طرف دشمنان برای صدمه زدن به زیرساخت های اقتصادی و برعلیه امنیت و آسایش مردم صورت گیرد و این نیازمند هشیاری جدی مسئولین در حوزه کشاورزی وسلامت و بهداشتی کشوراست .

در ادامه پرفسور علي كرمي عضو هيئت علمي دانشگاه بقيه الله سخنران اين همايش در خصوص تاریخچه  بيو تروريسم و همچنین اهمیت شناسایی تهدیدات-شناسایی آسیب پذیری ها و در نهایت اقدامات و راهکارهای اجرایی در مقابله با تهدیدات در کاهش آسیب پذیری در حوزه پدافند غیر عامل زیستی را اصول اهداف پدافند غیر عامل در حوزه بیوتروریسم مطالبی را بیان  کردند و اظهار داشتند هدف از استفاده عوامل بيولوژيك يا محصولات آنها جهت ايجاد رعب و هراس و يا مرگ در حوزه انساني است.

وي افزود: کشور پهناور جمهوری اسلامی ایران با هزاران کیلومتر مرزهای خاکی و آبی و غنی از منابع طبیعی همواره مورد طمع دشمنان بوده و خواهد بود باید همواره با آمادگی و هوشیاری کامل عمل نمود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر