۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۳۸۲۹
"جفری استرلینگ،" مامور سابق سیا، در ارتباط با انتشار غیرقانونی اطلاعات طبقه‌بندی شده برنامه هسته‌ای ایران به 3.5 سال زندان محکوم شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از پرس تی وی؛  "جفری استرلینگ،" مامور سابق سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا، به دلیل انتقال اطلاعات سری درباره پرونده هسته‌ای ایران به خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز مجرم شناخته شد.او پس از ماهها حضور در جلسات دادگاه، به گذراندن 3.5 سال زندان محکوم شد.

"جفری استرلینگ" در جلسه دادگاه ژانویه (دی 93) متهم ردیف اول پرونده انتشار بخشی از اطلاعات طبقه‌بندی شده برنامه هسته‌ای ایران معرفی شد و در انتظار اعلام حکمی سنگین از سوی دادگاه بود. دادستان های پرونده خواستار 20 سال حبس برای " استرلینگ" بودند؛ اما وی خوش شانس بود و محکومیت 3.5 سال زندان را دریافت کرد.

" استرلینگ" مدعی شد به دلیل بدرفتاری و تبعیض در سازمان سیا، درصدد انتقام برآمده و اطلاعات را در اختیار خبرنگار نیویورک تایمز قرار داده است.

در جلسه محاکمه وی ، "کاندولیزا رایس،" وزیر خارجه سابق آمریکا" و یک مشاور امنیتی پیشین سیا شهادت دادند، اطلاعات افشا شده یکی از بهترین طرح‌های آمریکا برای مقابله با برنامه تولید سلاح اتمی ایران بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر