۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۱۳۸۲۵
برگزاری سمینار مقابله با تهدیدات سایبری کره شمالی در سئول کره جنوبی
همزمان با افزایش نگرانی‌های کره جنوبی نسبت به آزمایش‌های اتمی کره شمالی، تهدیدات سایبری پیونگ یانگ نیز بر نگرانی‌های کره جنوبی افزوده شده است.
موسسه کره‌ای لیبرال دموکراسی در سئول (KILD)، به تازگی میزبان سمیناری در رابطه با تشخیص راه‌حل‌ها در فضای سایبری و تهدیدات ملی بوده است که محور اصلی این همایش بررسی عمیق‌تر فناوری‌های هکری کشور کره شمالی و تهدیدات آن برای کره جنوبی بوده است.
پارک چون شیک (Park Chun Shik)، رییس قبلی موسسه تحقیقات امنیت ملی، یو سونگ اوک (Yoo Sung Ok)، رییس موسسه راهبردی امنیت ملی و یو دونگ یول (Yoo Dong Yul) رییس کنونی موسسه لیبرال دموکراسی از چهره‌های برجسته در میان نفرات شرکت‌کننده در این همایش بوده‌اند.
نگرانی‌ها در مورد تهدید سایبری کره شمالی، از زمانی تشدید شد که حمله سایبری علیه دولت کره جنوبی، سامانه‌های بانکی، رسانه‌ها و مؤسسات و سازمان‌های مرتبط باانرژی اتمی کره جنوبی در ماه‌های اخیر، به دولت پیونگ یانگ نسبت داده شد. در بیشتر این حملات نیز، شعاری با عنوان زنده باد کیم جونگ اون بر روی وبگاه‌های مورد تهاجم قرار گرفته نقش بسته بود که احتمال شکل‌گیری این حملات از جانب کره شمالی را تقویت می‌کرد.
شرکت کنندگان در این همایش بر این نکته تأکید داشتند که کره شمالی برای انجام حملات علیه کره جنوبی از سرورها و ایمیل‌های مرتبط با سایر کشورها استفاده کرده است و همین موضوع ثابت کردن دخالت کره شمالی در انجام حملات سایبری را با دشواری مواجه ساخته است. همچنین این نکته نیز جزء موضوعات مطرح شده بود که جنگ‌های سایبری جزو یکی از اصلی‌ترین راهبردهای کره شمالی در مقابله با مخالفانش است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر