۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۳۸۰۵
مطالعات نشان می‌دهد که حملات سایبری به سازمان‌های بهداشت و درمان سراسر جهان با یک‌روند چشمگیری در حال افزایش است.
مطالعات اخیر نشان می‌دهد که در 5 سال اخیر حملات سایبری به سازمان‌های بهداشت و درمان حدود 125 درصد افزایش داشته است. بررسی‌ها نشان از آن دارند، از زمانی که هکرها تلاش خود را برای سرقت اطلاعات باارزش پزشکی تشدید کرده‌اند، این حملات افزایش‌یافته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی،پژوهشی از مرکز تحقیقاتی پانمن (Ponemon Institute) و آی‌دی‌اکسپرتس (ID Experts) در روز پنج‌شنبه (7 می) نشان می‌دهد که 45 درصد از سازمان‌های بهداشت و درمان قربانیان حملات سایبری شده‌اند. پانمن یک مرکز تحقیقاتی است که وظیفه آن حفظ حریم شخصی، حفاظت از داده‌ها و امنیت اطلاعات است. آی‌دی‌اکسپرتس یک شرکت تولید نرم‌افزار و کاهش خطرات ناشی از حوادث نقض داده‌ها است.

حمله مجرمان سایبری دلیل اصلی نقض داده‌ها و اطلاعات در سازمان‌های بهداشت و درمان است. طی دو سال اخیر بیش از 90 درصد از سازمان‌های بهداشت و درمان از نقض اطلاعات خود، خبر دادند.

این روند افزایشی، مصرف‌کنندگان را در معرض خطر به سرقت رفتن اطلاعات شخصی خود قرار می‌دهد و همچنین موجب کلاه‌برداری و نقض اطلاعات دولت و سازمان بیمه می‌شود.

البته سازمان‌های بهداشت و درمان اعلام داشته‌اند که نگرانی اصلی آنها، حملات سایبری نیستند، بلکه سهل‌انگاری کارکنان این سازمان‌ها 70 درصد از نگرانی‌ها را به وجود آورده است، در حالی هکرها و حملات سایبری 40 درصد از نگرانی‌ها را تشکیل داده‌اند.

افزایش تهدیدهای سایبری در سازمان‌های بهداشت و درمان امروزه انتقال داروها به‌وسیله اینترنت و شبکه را با مشکل مواجه کرده است.

داروسازان اظهار داشتند: ازآنجایی‌که انتقال داروها و نگهداری آنها به‌صورت اینترنتی خطرات و خسارات زیادی را به دنبال دارد، ما تصمیم داریم که این اعمال را به‌صورت دستی و دست‌نوشته انجام دهیم.

سرقت سوابق پزشکی هزینه‌های سرسام‌آوری را برای سازمان‌های بهداشت و درمان به دنبال دارد. جبران هزینه یک حمله سایبری در این سازمان‌ها به‌طور متوسط 2.1 میلیون دلار هزینه ‌بر جای می‌گذارد. بررسی‌ها نشان می‌دهند که سالیانه 6 میلیارد دلار به این سازمان‌ها خسارت مالی وارد می‌شود.

ریک کم (Rick Kam)، مدیر شرکت آی‌دی‌اکسپرتس گفت: «سرقت هویت پزشکی صد مرتبه از خسارات مالی خطرناک‌تر است و سرقت کنندگان می‌توانند از این هویت‌ها کسب درآمد و حتی از بیمه آنها به نفع خود استفاده کنند.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر