۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۱۳۷۰۷
رییس "کمیته تجارت و علوم سنای آمریکا" در نامه‌ای به باراک اوباما از خطر افشای اطلاعات خصوصی افراد در حمله اخیر هکرها به سامانه رایانه‌ای کاخ سفید خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از روزنامه دیلی‌استار انگلیس، رییس "کمیته تجارت و علوم سنای آمریکا" در نامه‌ای به باراک اوباما از خطر افشای اطلاعات خصوصی افراد در حمله اخیر هکرها به سامانه رایانه‌ای کاخ سفید خبر داد.

"جان تون"، رییس آن کمیته گفت: "کاخ سفید نیز، مانند هر نهاد دیگر در این کشور، مسئول اطلاع‌رسانی به افرادی است که اطلاعات شخصی آنان در چنین حملاتی در معرض خطر قرار می‌گیرد. حتی اگر مشخص شود که این یک سرقت اینترنتی نبوده و از سوی کشور دیگری انجام شده است، باز هم کاخ سفید در برابر قربانیان، مسئول خواهد بود."

در ماه آوریل (فروردین)، شبکه سی‌ان‌ان از هک شدن سامانه اینترنتی کاخ سفید به‌وسیله هکرهای روسی خبر داده بود. این در حالی است که مقامات آمریکایی تاکنون از اظهارنظر در مورد هویت هکرها خودداری کرده‌اند.

به گفته "جان تون"، اگرچه هکرها نتوانسته‌اند به بخش اطلاعات طبقه‌بندی‌شده نفوذ کنند، باید گفت آنچه آنها تاکنون به‌دست آورده‌اند حاوی اطلاعات حساسی از جدول زمان‌بندی برنامه‌ها، ایمیل‌های مهم و همچنین اطلاعات شخصی کسانی است که در ماه‌های اخیر از کاخ سفید دیدن کرده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر