۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۳۳۲۱
سازمان GAO گزارشی را برای امنیت سایبری FAA ارسال کرده است و در آن نسبت به آسیب پذیری سیستم وای فای خطوط هوایی هشدار داده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، چهار متخصص امنیت سایبری سازمان GAO در گزارشی اظهار داشتند که فایروال‌ها می‌توانند همانند نرم‌افزارهای دیگر هک شوند و مسافران هوایی را در معرض خطر قرار دهند. 

طبق این گزارش IP شبکه ممکن است به هکر اجازه دهد تا دسترسی راه دور سیستم‌های هواپیما شامل سیستم‌هایی که توسط مسافران و خدمه برای دسترسی به وای فای مورد استفاده قرار می‌گیرد و سیستم‌های دسترسی عمومی به اینترنت را به‌دست آورند. 

اولین تهدید می‌تواند تنها افرادی را تحت تأثیر قرار دهد که از شبکه خاصی استفاده می‌کنند و در صورتی‌که هکر بتواند از شبکه برای نفوذ به سیستم‌های کنترل پرواز استفاده کند، نتایج وخیمی به بار می آید. 

دومین تهدید آن است که هر کسی می‌تواند به‌طور بالقوه این سیستم‌ها را هک و بدافزارها را به دستگاه‌ها تزریق کن. سپس این مهاجم می‌تواند تمامی سیستم هواپیما را از راه دور هدف حمله قرار دهد. 

یکی از محققان امنیت سایبری بر این باور است که ویروس یا بدافزاری که دستگاه مسافر را از طریق بازدید یک وب سایت آلوده می‌کند به مهاجم این اجازه را  نیز می‌دهد تا به اطلاعات سیستمی که کاربر به آن متصل شده باخبر شود. 

سازمان GAO اعلام کرد که در حال حاضر به‌عنوان بخشی از فرآیند تصدیق سیستم‌های هواپیما، AVS سیستم‌های جدید مورد استفاده در داخل هواپیما را از طریق قوانین خاص هوایی مورد ارزیابی قرار می‌دهند و همچنین در حال بازنگری قواعد مربوط به تمامی سیستم‌های جدید از دید امنیت سایبری هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر