۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۳۲۹۰
معاون استاندار گلستان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان رعایت اصول پدافند غیرعامل ازسوی ادارات و نهادها را یک الزام قانونی دانست.
علی اصغر طهماسبی روز دوشنبه درگردهمایی روسا و اعضای کارگروه های چهارده گانه پدافند غیرعامل این استان، اظهار داشت: هرگونه کوتاهی و کم کاری نسبت به رعایت اصول پدافند غیرعامل، به امنیت ملی کشور آسیب می زند.

وی بابیان اینکه امروز دشمنان انقلاب اسلامی تلاش های زیادی برای ضربه زدن به نظام درحوزه های مختلف انجام می دهند، گفت: مسوولان نباید دشمن را دست کم بگیرند و با آموزش و فرهنگ سازی رعایت اصول پدافند غیر عامل را که مجموعه ای از اقدامات پیشگیرانه می باشد را همه افراد جامعه نهادینه کنند.

طهماسبی با بیان اینکه دفاع از کشور در برابر دشمنان مورد تاکید آموزه های دینی و رهبران ما می باشد، اضافه کرد: رعایت اصول پدافند غیرعامل، مصون سازی در برابر توطئه های دشمنان است که باید جدی گرفته شود.

وی با تاکید بر ضرورت تدوین سند جامع پدافند غیرعامل استان گلستان، تصریح کرد: با تهیه این سند و نیز رعایت اصول الزامی و قانونی پدافندی، امنیت در این استان مرزی دو چندان و پایدار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، توسعه مناطق محروم، توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات، برنامه ریزی منطقه ای و تلاش برای رضایت مندی مردم را از مهمترین عوامل پدافند غیرعامل برشمرد و گفت: هرگونه کم کاری در این حوزه ها، هزینه های نظام را افزایش داده و به مولفه های ضد امنیتی تبدیل می شود.

طهماسبی، داشتن پیوست امنیتی برای تمامی پروژه های عمرانی، زیربنایی و اقتصادی را مهم دانست و افزود: براساس کمیسیون ماده 215، داشتن پیوست امنیتی یک الزام قانونی است که مدیران دستگاه های اجرایی باید به آن توجه نمایند.

وی هم چنین با اشاره به برخی حوادث منطقه ای و جهانی و سیاست و توطئه های قدرت های استکباری علیه انقلاب اسلامی، برلزوم همدلی و همزبانی بیشتر بین دولت و ملت همچون سال های گذشته تاکید کرد و گفت: دولت تدبیر و امید همه تلاش خود را برای رفع مسائل و مشکلات درحوزه های مختلف انجام می هد و لازم است همه به دولت کمک کنند.

دراین جلسه مدیرکل پدافند غیر عامل استان گلستان نیز با تشریح شرح وظایف کمیته های چهارده گانه حوزه پدافند غیرعامل، برلزوم برگزاری مستمر جلسات این شورا درسطح شهرستان ها به ریاست فرمانداری به صورت ماهانه و جلسات کارگروه شهرستانی نیز هر دو ماه یک بار تاکید کرد.

قاسم غریب آبادی، آموزش و فرهنگ سازی را از رویکردهای مهم این اداره کل درسال جاری برشمرد و از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست برای هر پروژه عمرانی و زیربنایی از این اداره کل مجوز دریافت نمایند.

استان گلستان افزون بر یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر