۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۳۲۷۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی :
جواد آقازاده گفت: یکی از اقدامات اساسی دانشگاه خرید ساختمان جدید خیابان عمار با ۶۳ میلیارد تومان است که شامل بخشهای دندانپزشکی، دی کلنیک و جراحی سرپایی، درمانگاههای تخصصی و فوق تخصصی خواهد بود که پدافند غیر عامل نیز در آن لحاظ شده است و یک اقدام ماندگار برای استان خواهد بود.
جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی  ظهر یکشنبه در نشست خبری تشریح عملکرد و برنام های هفته سلامت این نهاد با بیان اینکه متاسفانه آذربایجان غربی به ویژه مناطق محروم استان از نظر زیرساخت های درمانی و بهداشتی با مشکلات زیادی مواجه بوده و نیازمند توجه اساسی است افزود: در حال حاضر پزشکان متخصص و فوق تخصص ماهری در این استان مشغول فعالیت هستند که باید قدردان بود.

وی با بیان اینکه استان از نظر پزشک متخصص و فوق تخصص مشکلی ندارد بلکه از نظر فضا با کمبودهای جدی مواجه است بیان داشت: سال گذشته ۹۳ متخصص وارد آذربایجان‌غربی شدند که ۹۰ نفر آنها در شهرستان‌های محروم استان اسکان یافتند ۱۵ نفر نیز در رشته‌های مختلف به هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی جذب شدند.

آقازاده با اعلام اینکه هم اکنون وضعیت بیمارستانها و فضاهای درمانی استان همچنان نامناسب است گفت: مدیریت در این استان به سبب چند قومیتی بودن آن نیازهای و انتظارات متفاوت آنها کار بسیار سختی است ولی امیدواریم بتوانیم این بخش را ساماندهی کنیم.

وی میزان گردش مالی این دانشگاه در سال  ۹۳ حدود یک هزار و ۳۲ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان ۴۵۰ میلیارد تومان به درآمدهای این دانشگاه اختصاص داشت و در سال جاری حدود ۷۷۰ میلیارد تومان به بخش درآمد در نظر گرفته شده است و  به منظور محرومیت‌زدایی در استان نیازمند افزایش جذب اعتبارات ملی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی از پرداخت بدهی ۳ میلیارد تومانی بیمارستان‌های شوط، پلدشت، اشنویه و ماکو در سال گذشته خبر داد و افزود: سال ۹۳ اورژانس پیرانشهر و سردشت افتتاح شد.

وی در ادامه از راه اندازی اورژانس نقده در سالجاری خبر داد و اعلام کرد: برای بهره ‌برداری از این اورژانس نیازمند تزریق ۴۰۰ میلیلون تومان اعتبار است که با صرف این اعتبار تا دو ماه دیگر آماده بهره‌برداری می‌شود.

آقازاده یاد آور شد: در خصوص اورژانس بیمارستانهای امام خمینی (ره) و شهید مطهری ارومیه نیز برنامه ریزی هایی صورت گرفته که امیدواریم بتوانیم با اجرای آن، وضعیت اورژانس این بیمارستانها را بهبود بخشیده و رضایت مراجعه کنندگان را بیشتر فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در ادامه به اجرای طرح تحول نظام سلامت، در استان اشاره و اعلام کرد: در سال گذشته، یکی از مهمترین طرح های حوزه سلامت در سالهای اخیر با عنوان طرح تحول نظام سلامت به اجرا درآمد که با اجرای آن، کاهش پرداختی بیماران بستری شده در مراکز بهداشتی درمانی دولتی انجام شد.

آقازاده با بیان اینکه با اجرای این طرح، پرداختی بیماران در بخش های بستری بین چهار تا هفت درصد بود که نشان می دهد روند اجرای طرح بسیار موفقیت آمیز بوده است افزود:اجرای طرح هتلینگ و بهبود فضای بیمارستانی، ارائه خدمات آزمایشگاهی در مراکز دولتی و یا طرف قرارداد از مزایای این طرح است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گفت: یکی از اقدامات اساسی دانشگاه خرید ساختمان جدید خیابان عمار با ۶۳ میلیارد تومان است که شامل بخشهای دندانپزشکی، دی کلنیک و جراحی سرپایی، درمانگاههای تخصصی و فوق تخصصی خواهد بود که پدافند غیر عامل نیز در آن لحاظ شده است و یک اقدام ماندگار برای استان خواهد بود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر