۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۲۷۳۴
ماه گذشته (ماه فوریه 2014) محققان امنیتی یک بدافزار غیر قابل تشخیص کشف کردند که بر روی هارد دیسک‌ها نصب می‌شد. این بدافزار توسط سازمان امنیت ملی آمریکا طراحی شده بود و برای جاسوسی از مردم جهان استفاده می‌شد.
کارشناسان آزمایشگاه کسپرسکی لیستی از سایت‌هایی را کشف کردند که توسط سازمان امنیت ملی آمریکا استفاده می‌شد. همچنین این کارشناسان اعلام کردند که سازمان امینت ملی از این سایت‌ها برای نصب بدافزارها به روی رایانه‌های شخصی افراد در سراسر جهان استفاده می‌کرد.
در حال حاضر مهلت استفاده از این سایت‌ها به پایان رسیده و سازمان امنیت ملی توانایی نظارت بر آنها را ندارد. در حالی که ارزش آنها در این زمان به هزاران دلار می‌رسد.
شرکت کسپرسکی 300 عدد از این سایت‌ها را شناسایی و 133 عدد از آنها را منتشر کرد.
به عنوان مثال سایت xLiveHost.com که توسط سازمان امنیت ملی استفاده می‌شد، امروزه می‌تواند توسط هر شرکت تولید فیلم‌های مستهلجه به ارزش 7.000 تا 10.000 دلار خریداری شود. از دیگر سایت‌هایی که توسط سازمان امنیت ملی استفاده می‌شد سایت TechnicalConsumerReports.com بود که سازمان امنیت ملی آن برای جاسوسی از کاربران رایانه‌های شخصی استفاده می‌کرد. ارزش حال حاضر این سایت می‌تواند به هزاران دلار برسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر