۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۱۲۷۱۶
رسانه روسی
یک رسانه روسی در گزارشی اعلام کرد: ایران دارای قدرت فناوری تولید موشک های بالدار کروز است و خط تولید انبوه این نوع موشک های قدرتمند در این کشور راه اندازی شده است.
تارنمای روسی 'وستنیک قفقاز' روز یکشنبه در گزارشی با اشاره به توانمندی صنایع دفاعی ایران در ساخت تسلیحات پیشرفته یادآورشد: خط تولید انبوه موشک های کروز به نام 'قدیر' در ایران با توانمندی های بومی این کشور راه اندازی شد.

بر اساس گزارش رسانه روسی، موشک کروز دریایی ضد ناو بردبلند در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است و این امر نشانگر توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در ساخت تسلیحات پیشرفته و دقیق است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی،وستنیک قفقاز نوشت: از امتیازات موشک های کروز ایرانی، قابلیت آماده کردن آنها برای بکارگیری در کوتاهترین زمان ممکن است. 

این رسانه روسی افزود: موشک های کروز ایرانی قادر به پرواز در ارتفاع پایین و میانی با امکانات ناوبری هوایی بالا است و با انحراف بسیار ناچیزی تا شعاع 300 کیلومتری می تواند اهداف را نابود کند. 

بر اساس این گزارش، از امتیازات دیگر موشک قدیر، امکان مقابله آن با سیستم های رادیوالکترونی دشمن برای اخلال در پرواز آن است و این موشک ها می توانند در رزمناوها و بالگردها بکار گرفته شوند.

در پایان گزارش تارنمای وستنیک قفقاز خاطرنشان شده است: جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهای منطقه خاورمیانه و خلیج فارس است که می تواند موشک های بالدار کروز با توانمندی های بومی خود تولید کند.

به نوشته این رسانه روسی، دقت بالای هدف گیری و امکان استقرار سریع موشک های قدیر در هر شرایط اقلیمی امکانات رزمی نیروهای مسلح ایران در هوا، سطح و دریا را افزایش می دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر