۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۲۵۸۳
مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی گفت: دو قرارگاه شامل قرارگاه زیستی و قرارگاه سایبری در استان تشکیل یافته و پیگیر تشکیل قرارگاه هسته ای در آذربایجان شرقی هستیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، احمد جهانسری در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل شهرستان تبریز اظهار کرد: در کشورهایی مثل هند و چین سازمان پدافد غیرعامل با قدمت 20 ساله وجود دارد. در کشور ما سال 82 نهاد و سپس سازمان پدافند غیرعامل تشکیل یافت.
 
وی با اشاره به کارگروه های مختلف پدافند غیرعامل، تصریح کرد: این کارگروه ها شامل 11 مورد از جمله آب، برق، تلفن، راه، بازرگانی، تلفن و...است.
 
جهانسری با بیان اینکه در دنیا نگاه به پدافند غیرعامل بر دو اساس استوار است، گفت: بخشی از آن شامل کشورهایی است که جنگ در آنها روی نداده و به پدافند غیرعامل از دید آمایش سرزمین نگاه می کنند.
 
وی تاکید کرد: خوشحالیم در اتوبان تبریز- بازرگان مطالعاتی آغاز شده تا اجرای این پروژه خطرات و مشکلات زیست محیطی به همراه نداشته باشد.
 
وی به فضای سایبری و زیستی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگی، روانی و... به عنوان مولفه های مختلف مورد توجه در پدافند غیرعامل اشاره کرده و گفت: اگر به این مسائل پرداخت و توجه نکنیم، کسی که در میدان نبرد بازنده است، ما خواهیم بود.
 
جهانسری به موضوع سازه های امن به عنوان یکی از این موارد اشاره کرد و افزود: در موضوع قابل لمس و همه شمولی مثل سازه های امن مشکل زیادی نداریم و به راحتی از سوی مردم و متخصصان مورد قبول واقع می شود ولی در موضوعات سایبری و مجازی مشکلاتی و ابهاماتی وجود دارد. 
 
مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فضای سایبری و تاثیرات آن نیز اشاره کرده و گفت: ایرانی ها 80 درصد از امور و کارهای خود را در فضای سایبر انجام می دهند ولی با وجود اینکه همه ما درگیر این فضا هستیم، آموزشهای لازم در این زمینه ضعیف است. 
 
وی همچنین به لزوم راه اندازی قرارگاه هسته در آذربایجان شرقی نیز اشاره کرد و گفت: مرکز هسته ای ارمنستان که تا چند سال قبل تعطیل بود، مدتی است که فعالیت مجدد خود را آغاز کرده است و باید توجه کنیم که اگر امروز حادثه ای در این نیروگاه رخ دهد، نتایج مخرب آن به فاصله چند ساعت حتی در تبریز نیز قابل مشاهده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر